دریاچه ای در قلب کوه های دماوند / تصاویر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




حوزه آبخیز دریاچه “تار” و “هویر” حد فاصل طول شرقی ۵۲ درجه، ۱۵ دقیقه و ۲۰ ثانیه تا ۰۰٫۱۲٫۵۲ و عرض شمالی ۲۰٫۴۲٫۳۵ تا ۰۰٫۴۶٫۳۵ واقع شده است .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار مهر در توضیح بیشتر خصوصیات این دریاچه اظهار داشت:این حوزه از شمال به خط الرأس ارتفاعات کوه چنگیز چال و قره داغ و از جنوب به خط الراأس زرین کوه منتهی می شود.

جاده های ارتباطی دریاچه های تار و هویر

عباس میرزاکریمی افزود: تقریباً ۷۰ درصد آبهای دریاچه تار و هویر از بخش شمالی و آبریزهای ارتفاعات مذکور تأمین می شود که جاده های ارتباطی آن جاده شوسه شرقی و غربی که از روستای هویر به سمت دماوند و بالعکس از شهرستان دماوند به طرف روستای هویر کشیده شده است که از جنوب دریاچه می گذرد.

۷۶۰ میلی متر میانگین بارندگی در این دریاچه هاست

وی بیان داشت:از نظر بارندگی بر اساس مطالعات صورت گرفته متوسط بارندگی در حوزه آبخیز دریاچه های تار و هویر ۷۶۰ میلی متر محاسبه شده است و درجه حرارت در گرمترین ماه سال تیرماه است که میزان دمای آن حدود ۱۸ درجه سانتی گراد محاسبه شده است.

این مسئول افزود:دریاچه تار و هویر به صورت دو مخزن طبیعی در پایین کوه قره داغ قرار گرفته است که حدود ۲۹۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، که حوزه آبخیز دریاچه تار ۴۶٫۱۰۹۷ هکتار در بالادست و حوزه آبخیز دریاچه هویر با مساحت ۱۳٫۶۷۶هکتار در بالادست حوزه رودخانه هویر واقع شده است.

تنوع زیاد و تراکم پایین پوشش گیاهی دریاچه تار

وی یادآورشد:بر اساس مطالعات انجام شده در حوزه آبخیز از لحاظ تنوع پوشش گیاهی تقریباً غنی ولی از نظر تراکم پوشش گیاهی ضعیف است.

دریاچه ای در قلب کوههای دماوند/عکس

 

میرزا کریمی ادامه داد:تراکم پوشش گیاهی رابطه مستقیمی با فرسایش خاک دارد که در ارتفاعات شمالی و در قسمتهای تپه ماهوری به علت فرسایش و فعالیت دامداران سیر نزولی را طی میکند.

وی بیان کرد:این دریاچه از نظر حیات وحش جانوری شامل قوچ،میش البرزی و کل بز است و آبزیان موجود در دریاچه تار و هویر را ماهی قزل آلای رنگین کمان زرد پر شامل می شود.

جذب سالانه ۱۲۰هزار توریست

گفتنی است که سالانه از این منطقه گردشگری ۱۲۰هزار توریست بازدید می کنند که از سوی بخش خصوصی امکاناتی از قبیل چادرهای موقت و سرویس بهداشتی برای آنها فراهم شده است.

امکان اسکان توریستها در شب

توریستهای این منطقه شبها نیز می توانند کنار دریاچه “تار” اسکان کنند زیرا امنیت منطقه تار به صورت شبانه روزی با یگان حفاظت محیط زیست دماوند تأمین است.

شهرستان دماوند به دلیل وجود آثار تاریخی متعدد،شرایط آب و هوایی مناسب در تابستانها و وجود جاذبه های طبیعی؛از جایگاه ویژه ای در حوزه گردشگری استان تهران برخوردار است.

دریاچه ای در قلب کوههای دماوند/عکس

 

آنچه دراین میان نقش آفرینی مهمی میکند،حافظت از مناطق گردشگری است که باید از سوی مسئولان امر و گردشگران مورد توجه قرار بگیرد زیرا این مناطق بکر،کمیاب هستند و در صورت نابودی، دیگر به شکل اولیه خود باز نمی گردند.

چه خوب است در هنگام استفاده از طبیعتی که خداوند بر بندگان خود ارزانی داشته،دقت لازم را داشته باشیم تا هم خود از محیط لذت برده و هم آیندگان را در استفاده از این مناطق بهره مند کنیم.

 





:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 757
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : سه شنبه 31 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com