روزه و درمان‌های طبيعی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 


 

اینک ما تمام جواب‌های رسیده را كه برحسب نوع بیماری طبقه‌بندی شده‌اند مورد بررسی قرار می‌دهیم:
.1بیماری‌های گوارشی
در این قسمت تمام بیماری‌هایی را كه به نحوی با لوله گوارشی مربوطند طبقه‌بندی كرده‌ایم.به همین دلیل ناراحتی‌های گوارشی ناشی ازكبد و اختلالات آن(ورم كیسه صفرا و مجاری صفراوی،تشمع كبدی،نارسایی‌های كبدی و سایر بیماری های كبدی) و ناراحتی‌ها و اختلالات روده‌ای(یبوست- اسهال كولیت-پارازیت‌های مختلف ازقبیل آمیبیاز-بواسیر)وهمچنین ناراحتی‌ها و اختلالات معدوی (التهاب معده،زخم معده و غیره) و بیماری‌های اختلالات لوزالمعده(دیابت- نارسایی‌های لوزالمعده) جزو این گروه قرار داده شده‌اند.
در این مورد 102 جواب به دست ما رسیده كه از میان آنها 89 حالت موفقیت قطعی و 10 حالت عود بیماری و دو حالت بهبودی نسبی و یک حالت شكست و نتیجه منفی بوده است.وقتی ما حالات عود بیماری را به دقت مطالعه می‌كنیم به نتایج پی آمده در زیر برخورد می‌نماییم:
خانم م (Mme.M.)16 روز روزه گرفته است و خانم س (Mme.S.) 12 روز روزه گرفته و آقای د (M.D.) 10روز روزه گرفته و بیماری‌اش شش ماه بعد عود كرده است،همین آقا بیش از دو ماه رژیم خود را ادامه نداده است.آقای ژ (M.G.) 16 روز روزه گرفته است.آقای ف(M.F.)ده روز روزه گرفته و رژیم خود را شش ماه دنبال كرده است.خانم ف (Mme.F.نیز عیناً مثل او رفتار نموده است.

خانم ث. (Mme.C.) 17 روز روزه گرفته و آقای د (M.D.) اصلاً رژیم خود را دنبال نكرده و آقای هـ (M.H.) 16وز روزه گرفته و بعد از درمان ابداً رژیم نگرفته است.
بنابراین ملاحظه می‌شود كه 9 دهم
عود بیماری،یا در مورد بیمارانی بوده كه كمتر از 21 روز روزه گرفته‌اند و یا در مورد بیمارانی است كه پس از مرخصی از بیمارستان رژیم لازم را نگرفته‌اند.فقط مریض دهم بیست و یک روز روزه گرفته و رژیم خود را نیز مرتباً ادامه داده است.
در موردبیماری كه درمان او،با شكست كامل روبه‌رو بوده نكات زیر شایان توجه است:این شخص علاوه بر ناراحتی‌های گوارشی(یبوست)،از فشارخون شریانی مزمن و كمردرد رنج می‌برد.برای رفع فشارخون از داروهای شیمیایی استفاده كرده و به همین دلیل ناراحتی‌های گوارشی او ادامه یافته است.معذلک باید گفت كه درمان با روزه،نتایج بیولوژیک (نتایج حیاتی) حتمی در مورد نامبرده به دست داده بود زیرا موقع ورود در بیمارستان كلسترول خون مریض 75/2 گرم و مقدار پتاسیم (Potassium) به 145/0 گرم در لیتر بالغ می‌شد(در حالی كه مقدار طبیعی كلسترول خون 180/0 گرم و مقدار طبیعی پتاسیم خون 176/0 گرم در لیتر است.(
وقتی به میزان درصد نتایج حاصله توجه می‌كنیم میتوان گفت در حالات عود بیماری با توجه به اینكه در این مورد نتایج عالی به دست آمده و به علت قصور بیمار،عود كرده است،این حالات را نیز میتوان جزو تجارب موفقیت‌آمیز مذكور محسوب كرد.به این ترتیب در بیماری‌های گوارشی موفقیت معادل 05/97درصد خواهد بود.
2.چاقی و لاغری
ما عملاً بیمارانی را كه به علت چاقی و یا لاغری تحت درمان قرار گرفته بودند جداگانه دسته‌ بندی نموده‌ایم.در این قسمت 70 جواب به ما رسیده كه 62 تا از آنها حاكی از درمان كامل و موفقیت‌آمیز بوده و 8 حالت نیز گویای عود بیماری بوده است.در مطالعه جزئیات حالات عود بیماری متوجه می‌شویم كه مثل حالات مذكور در فصل قبل،بعضی از بیماران بعد از 21 روز روزه گرفتن چون رژیم خود را ادامه نداده بودند بیماری‌شان عود كرده است.
در مورد بیماران مبتلا به چاقی كاهش روزانه وزن بین 409 الی 1108 گرم متغیر بود؛در نتیجه در عرض 21روز روزه بین 6/8 الی 15 كیلو وزن آنها پائین آمده است و در این قسمت نتایج درمان صددرصد موفقیت‌آمیز بوده است.

.3ناراحتی‌های اعصاب
در ردیف بیماری‌های اعصاب تمام ناراحتی‌های مربوط به دستگاه عصبی از قبیل بی‌خوابی‌ها و ضعف اعصاب و انواع سستی و خمودگی‌های عصبی و ناراحتی‌های روانی ناشی از اختلالات عصبی از قبیل وسواس‌ها و فراموش‌كاری‌ها را طبقه‌بندی نموده‌ایم.از بین50 جواب رسیده، 38 جواب حاكی از توفیق در درمان بود و در هفت حالت،بیماری عود كرده و در مورد دو بیمار شفای نسبی و در سه مورد شكست و عدم موفقیت در درمان گزارش شده است.
علل عود بیماری نظیر دو فصل قبل بوده است:در مورد یكی از حالات، عدم توفیق، یك بیمار مبتلا به جنون جوانی بود كه قبلاً نیز در دو بیمارستان روانی بستری شده و درمان با روزه را فقط به خاطر این كه خواهرش به این كلینیک برای اقدام به رژیم روزه‌داری آمده بود او هم همراه با او روزه را آغاز كرده بود.این بیمار مخالف هرنوع درمان بود وحاضر نمی‌شد در هیچ بیمارستانی بستری شود.میزان موفقیت در درمان بیماران عصبی معادل 90 درصد بوده است.

.4بیماری‌های روماتیسمی
در این مبحث ما تمام عوارض روماتیسمی را كه شامل روماتیسم حقیقی و عوارض و اختلالات حاصله از استعداد روماتیسمی در اعضای مختلف و بیماری‌های مفصلی از قبیل التهاب مفصل و روماتیسم مفصلی حاد و غیره و نیز تمام عوارض دردآوری از قبیل سیاتیک و دردكمر و رگ به رگ شدن ستون فقرات ناحیه گردن و دردهای عصبی را در یک ردیف قرار داده‌ایم.از میان 79 جواب رسیده 63 جواب حاكی از درمان كامل و 2 جواب نماینده درمان نسبی و 9 جواب حاكی از عود بیماری و پنج جواب نشان‌دهنده عدم موفقیت در درمان با روزه‌داری بود.موارد شكست در این درمان عبارتند از:خانم پ.(Mme.P)كه فقط 8 روز روزه گرفته است.خانم ف.(Mme.F.) بیماری كه در مبحث ناراحتی‌های گوارشی ذكر شد و گفتیم كه دارای دردهای ناحیه كمر بود. خانم هـ (Mme.H.)بیمار دیگری كه 14 روز روزه گرفته بود.خانم ژ (Mme.G.)كه مبتلا به التهاب مفاصل مزمن بود و سابقه 15 سال ابتلا داشت و در این مدت بیماری او به حدی تغییر شكل (Deformation)یافته بود كه وقتی درمان را آغاز كرد عملاً فلجی كامل داشت و دیگر خانم و (Mme.V)كه مبتلا به التهاب مفصلی بین دو استخوان بود.وقتی حالات عود بیماری را مطالعه می‌كنیم یا به درمان‌های كوتاه مدت برمی‌خوریم (4و10و 17روز روزه‌داری) و یا این‌كه به علت عدم رعایت رژیم بعد از درمان،میزان موارد موفقیت در این مورد معادل 12/90 درصد بوده است.

.5بیماری‌های قلب و عروق
بیماری‌هایی كه در این مبحث طبقه‌بندی شده‌اند شامل فشار خون شریانی و دوالی (واریس) و زخم‌های واریسی)زخم‌هایی كه بر اثر واریس تولید می‌شوند) و انفاركتوس میوكارد قلب )كم‌خونی عضوی و موضعی در عضله وسط قلب كه منجر به سكته‌های قلبی می‌شود) و التهاب حاد ریتین و بی‌نظمی كامل حركات قلب و تنگی سوراخ میترال و تنگی آئورت و غیره هستند.
از میان 27 جواب رسیده 25 مورد حاكی از موفقیت در این نوع درمان و یک مورد عود بیماری و در یک مورد دیگر درمان بی‌نتیجه بوده(و این مورد همان بیماری است كه در مبحث بیماری‌های گوارشی به تفصیل اشاره گردید) میزان درصد موفقیت در این گروه بیماری‌ها معادل 29/96 بوده است.
.6بیماری‌های جلدی
تمام انواع اگزما و جوش‌ها و لكه‌های پوستی را در این قسمت طبقه‌بندی نموده‌ایم.از میان 13 پاسخ رسیده 11جواب نشانه موفقیت،یک مورد حاكی از عود بیماری و در یک حالت،درمان با روزه‌داری بی‌نتیجه بوده است.درباره عود بیماری،بیمار مبتلا به میكوز Mycose (بیماری قارچی) كه در دوران درمان برطرف شده بود،در هفته‌های بعد دوباره ظاهر شده است.میزان موفقیت در این دسته بیماری‌ها 30/92 درصد می‌باشد.

7.بیماری‌های تنفسی
بیماری‌های ریوی و عفونت‌های مجاری فوقانی تنفسی(برونشیت مزمن،آسم،سینوزیت،زكام، آلرژی،زكام بهاره،ورم مزمن و كهنه لوزه‌ها و غیره)جزو بیماری‌های دستگاه تنفسی محسوب شده‌اند.
از میان 29جواب واصله 24مورد نشانه موفقیت و دو مورد حاكی ازدرمان نسبی )بهبودی نسبی) و سه مورد مواجهه با شكست در درمان بود.میزان درصد موفقیت معادل 75/82 بوده است.

8.عفونت‌های مجاری ادراری تناسلی
بیماری‌هایی از قبیل فیبروم )تومورهای بافت فیبروز) كیست‌های تخمدانی و سنگ كلیه و ورم مثانه و نفریت‌های حاد و مزمن (التهاب كلیوی) و عفونت‌های مجاری ادراری و تناسلی حاصله از كولی باسیل و ورم رحم و ورم لوله‌های رحم و اختلالات قاعدگی و غیره در این طبقه قرار داده شده‌اند.
از میان 21 جواب واصله 18 مورد حاكی از موفقیت در درمان و در یك مورد عود بیماری و دو مورد حاكی ازشكست در درمان بوده است كه دوحالت عدم توفیق به شرح زیرند:خانم هـ (Mme.H.) كه فقط 14 روز روزه گرفته و خانم ث. (Mme. C.) كه فقط 7 روزه روزه گرفته است در حالت عود بیماری كه درباره آقای د (M.D.) پیش آمده بیمار 18 روز روزه گرفته و پس از درمان فقط تا دو ماه رژیم خود را مراعات نموده و بیماری‌اش شش ماه بعد از درمان عود كرده است.میزان درصد موفقیت در این مورد معادل 47/90 می‌باشد.

علاوه بر آنچه ذكر شد،ما نمودارها و تابلوهای گویایی داریم كه در این مقاله مختصر فرصت انتشار آنها نیست و این تابلوها با وضوح تمام نتایج بیولوژیک عالی و قابل‌توجه روزه‌داری و درمان‌های طبیعی را نشان می‌دهند.
از طریق انجام آزمایش‌های متعدد بر روی خون و ادرار كه قبل از شروع و بعد از خاتمه درمان به عمل می‌آید،میتوان ثابت كرد كه چگونه تركیب خون و ادرار در جریان درمان با روزه،عمیقاً تغییر می‌یابد و به شكل و تركیب طبیعی خود بر میگردد و جا داشت كه ما فصل مستقلی را به بحث درباره اثرات روزه در تركیب خون اختصاص دهیم.


 







می‌خواهم به اختصار و در كمال وضوح یادآوری كنم كه بعد از 9 سال تجربه درباره این درمان‌ها كه با قریب 50‌هزار روز روزه‌داری توأم بوده به هیچ وجه نیازی به مطالعه این آمار نداشتیم تا به تأثیرعمیق و حیرت‌انگیز این روش‌ها پی‌ببریم.بعضی‌ها روزه و درمان‌های طبیعی را بدون كم‌ترین آزمایشی مردود می‌شمرند و برخی فقط به اتكای تجربه شخصی خود اجازه اظهار عقیده قطعی به خود میدهند.من تصور می‌كنم كه آمار فوق برای قانع‌كردن هر دو گروه مزبور كافی باشد.
از طرف دیگر چنین اقداماتی تاكنون به این درجه دقت و وضع انجام نیافته و اطبایی كه قبل از من در این رشته كار كرده‌اند از قبیل دكتر گلپا و دكتر اهرت و دكتر برتوله و غیره هیچ كدام جزئیات دقیقی ارائه نكرده‌اند،علت این امر آن است كه كار روزانه این پزشكان و نتایج طبابت آنان كاملاً كافی بود كه خود آنان را به تأثیر عمیق این روش از درمان خود مطمئن سازد.

و اینک موقع آن است كه مخالفان خود را نیز به اهمیت و تأثیر روزه در درمان بیماری‌ها واقف و قانع سازیم و لازم است كه در اینجا صریح‌تر و روشن‌تر بیان داریم و از آمار و ارقام كمک گیریم. بالاخره باید یادآوری كنم كه این نتایج عالی اغلب از بیمارانی به دست آمده است كه سابقه ابتلای طولانی دارند و وقتی كه بیماران از سایر روش‌های درمانی نومید شدند به این روش درمان با روزه‌داری روی آورده‌اند.

مسلم است كه اگر این روش‌ها بیشتر و بهتر شناخته می‌شدند و از همان ابتدای شروع بیماری به كار می‌رفتند قطعاً نتایج عالی‌تری اخذ میگردید و به همین لحاظ لازم است بیمار و طبیب را همزمان با هم به این روش‌ها آشنا ساخت.مطمئنم كه این آمار به تحقق این منظور كمک خواهد كرد و كسانی كه گوش دارند این واقعیت را خواهند شنید
دكتر محمد دریایی - متخصص علوم زیستی و طب اسلامی-ایران

 

 

 

 

 

 




:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 796
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Bahram
ت : سه شنبه 3 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com