خطایی که حین مسواک زدن مرتکب می‌شویم!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




آیا از آن دسته افـرادی هستید که تصـور می کنند هر چه بیشتــر مسواک را فشار دهند دندانها بهتر تمیز می‌شوند؟بایدبگوییم متأسفانه اشتباه می‌کنید.به کاربردن انرژی زیاد در حین مسواک زدن از آن دسته خطاهای رایجی است که تمام مراجعین به دندان پزشکان مرتکب می‌شوند.

احتمالا شما نیـز روزانه دو الی سه بار دندا‌‌نهایتـان را مسواک می‌زنید و شاید تصـور می‌کنید در این کار خبره شده‌اید.اما باید بدانید بدون اینکه متوجه بشوید خطاهایی مرتکب می‌شوید.در این مطلب با ۵ خطایی که اغلب ما حین مسواک زدن مرتکب می‌شویم آشنا خواهید شد.

۱-عجله می‌کنید به عقیده ی کار‌شناسان یکی از خطاهای شایع مسواک زدن زمانی کوتاهی است که برای اینکار اختصاص داده میشود.برای اینکه به خوبی دندا‌‌نهایتـان را مسواک بزنید باید حدود دو دقیقه وقت برای اینکارصرف کنید.زمانیکه با عجله مسواک می‌زنید نمی‌توانید جرم‌های دندان را از بین ببرید.نتـایج یک پژوهش انگلیسی نشان میدهد دو سوم افـرادی که از بیماری مربوط به لثـه رنـج می برند افـرادی هستند که با وجـود تـوصیه‌های دنـدان پـزشکشان باز از اختصاص  دادن دو دقیقه به مسواک زدن کوتاهی کرده‌اند.زمانیکه مسواک را به دست می‌گیرید به ساعت خود نگاه کنید و دو دقیقه از وقت با ارزشتان را به این کار مهم اختصاص دهید.

۲-دقت نمی‌کنید خطای دیگری که زیاد مرتکب می‌شوید این است که حین مسواک زدن برخی ازمناطق دهان را فراموش می‌کنید.باید با دقت یکسان جلو،عقب و روی دندان‌ها و همچنین لثه‌ها،زبان و کام را تمیز کرد.اغلب بخش‌هایی از دهان که مسواک به راحتی به آنجا نمی‌رسد مثل دندان‌های عقب‌‌ رها می‌شوند.باید توجه داشته باشید که با حوصله و دقت مسواک بزنید. برخی افراد در مسواک زدن تمام دندان‌ها تنبلی به خرج می‌دهند.

۳-مسواک را بیش از حد روی دندان‌ها فشار میدهید آیا از آن دسته افرادی هستیدکه تصور می‌کنند هرچه بیشتر مسواک را فشار دهند دندان‌ها بهتر تمیز می‌شوند؟باید بگوییم متأسفانه اشتباه می‌کنید.به کار بردن انرژی زیاد در حین مسواک زدن از آن دسته خطاهای رایجی است که تمام مراجعین به دندان پزشکان مرتکب میشوند.
فشار دادن مسواک روی دندانها باعث میشود بافت لثه‌ها از دندان‌ها فاصله بگیرد و از بین برود.حتی امکان دارد به حساسیت دندانی یا افتادگی دندان دچار شوید.خلاصه اینکه با دندا‌‌نهایتان مهربان باشید.دندان پزشکان توصیه می‌کنند از مسواک‌های نرم استفاده کنید.زیرا اینگونه مسواک‌ها به دندان آسیب نمی‌رسانند و راحت‌تر روی دندان‌ها می‌لغزند.

۴-حرکاتتان اشتباه استاگر مسواک زدن از رشته‌های المپیک بود به نظرتان چه امتیازی از هیات داوران دریافت میکردید؟ اگر مسواک رابه صورت افقی از عقب به جلو و برعکس روی دندا‌‌نهایتان می‌کشید امتیاز بالایی نسیبتان نمی‌شد.مسواک رابا حرکات دورانی کوتاه و ملایم روی دندا‌‌نهایتان حرکت دهید.نزدیک لثه‌ها یک زاویه ی ۴۵درجه به مسواک بدهید و از بالا به پایین مسواک بزنید.

۵-در استفاده از خمیر دندان زیاده روی می‌کنید زیاده روی در خمیر دندان فی نفسه آسیبی به دندانها نمی‌زند اما امکان دارد به خاطر اینکه دوست ندارید دهانتان پر از کف باشد زمان مسواک زدن را کوتاه کنید.
برای کودکان لایه ی نازکی از خمیر دندان کافیست و برای بزرگسالان اندازه ی یک نخود یا تیله بس است و بهتر است زیاده روی نکنید.

  





:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 895
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Bahram
ت : شنبه 24 تير 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com