عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آرامگاه حسین بن موسی الکاظم(ع)،در سه کیلومتـری شمال غربی شهرستان طبس در استان یــزد و در مسیر راه یزد - مشهد واقع شده است.حسین بن موسی الکاظم(ع)،براساس نوشته مورخان،فرزند آخر امام موسی الکاظم(ع)و برادر امام رضا(ع) بود.طبق رونوشت منسوب به امام رضا(ع)،تاریخ ولادت این امامزاده،اواخر قرن دوم هجری یعنی حدود سال 178هـ .ق ذکر شده است.دوران زندگی حسین بن موسی(ع) مصادف با اواخر حکومت ‌هارون‌الرشید و آغازحکومت مأمون بود.

 

آرامگاه حسین بن موسی الکاظم
 

وی همچون دیگر فرزندان امام هفتم(ع) مورد ظلم و ستم خلفای عباسی واقع شد و زمانی که برادرش امام رضا(ع) به خراسان تبعید شد،به دنبال برادرش راهی ایـران گردید ولی پس از مدتی در طبس به دست عمال عباسی به شهادت رسید و در همین شهر نیز به خاک سپرده شد.

به نوشته دایره المعارف بناهای تاریخی ایران،بنای امامزاده در قرن پنجم به دستور مجدالملک اسعدبن موسی البروستانی قمی،وزیر شیعی مذهب دربار سلجوقی،آباد و ساماندهی داده شد،البته در دایره المعارف مصاحب آمده كه جایی دیگر هم بنای اولیه امامزاده با استناد به لوح سنگی بدست آمده در سال 444 هـ .ق،همزمان با سلطنت طغرل بیک سلجوقی ذکر شده است.به هرحال،در کتیبه بالای دیوار و زیر گنبد قدیم آستان مبارک حسین بن موسی کاظم(ع)،احداث بنا به تاریخ 494 و تعمیر آن به تاریخ 1205 تعلق دارد.این امامزاده در تاریخ 20 بهمن سال 1318 با شماره ثبت 337 در فهرست آثار تاریخی ایـران به ثبت رسید.




:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی , تاریخی , ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Bahram
ت : پنج شنبه 18 مهر 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com