ساواک آیت‌الله سعیدی را با عمامه خفه کرده بود


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



«به خدا سوگند اگر مرا بکشید و خونم را بر زمین بریزید،در هر قطره خونم نام مقدس خمینی را خواهید یافت» (آیت‌ا...سعیدی خطاب به عوامل رژیم) مجاهد شهید حضرت آیت‌ا... محمدرضا سعیدی در دوم اردیبهشت 1308 چشم به جهان گشود.

درکودکی مادرش را از دست داد و تحت نظرپدر مشغول تحصیل شد.پس از تحصیل در حوزه‌های مشهد و قم و استفاده از محضر بزرگانی چون آیت‌ا... بـروجردی و حضرت امام خمینی(ره) به اجتهاد رسید.

مدتی برای تبلیغ اسلام به کویت عزیمت کرد و با شروع نهضت امام خمینی(ره) در 1341 به همراه بسیاری از روحانیون و مردم به فداکاری و مجاهدت در راه اسلام پرداخت.

آیت‌ا... سعیدی از تصمیم و عزم راسخ امام برای قیام لله و قدرت عجیب و عظیم ایمان و توکل امام نیروی تازه گرفت و راه سراسر رنج و مبارزه و خطر را با میل و اشتیاق انتخاب کرد و از هیچ کوشش و مجاهدتی دریغ نکرد و به فعالیت‌های مختلف پرداخت به گونه‌ای که چندین بار توسط عوامل ساواک دستگیر شد.

در اردیبهشت 1349 پس از آنکه رژیم شاه از سرمایه‌گذاران آمریکایی دعوت کرد تا باصطلاح در ایران سرمایه‌گذاری کنند و در واقع در یک حرکت استعماری،اقتصاد ایـران را کاملاً در اختیار آمریکایی‌ها قرار دهند،علمای حوزه علمیه قم با انتشار اطلاعیه‌ای مردم را از این خطر بزرگ مطلع ساختند.

در این میان آیت‌الله محمدرضا سعیدی علیه استعمارگران دست به فعالیت‌های شدیدی زد و با انتشار اعلامیه‌ای به زبان عربی خطاب به علمای کشورهای اسلامی،آنها را دعوت به قیام و مخالفت نمود.رژیم شاه که از حرکت پرخروش ایشان به وحشت افتاده بود،ایشان را دستگیر و در قـزل قلعه زندانی کرد.این عالم مجاهد در روز چهارشنبه 20 خرداد 1349 تحت شدیدترین شکنجه‌ها،به شهادت رسید.

در اینجا گوشه ای از خاطرات و نکات برجسته زندگی آن شهید بزرگوار را از زبان فرزندشان خدمت شما خواننده گرامی تقدیم می شود.

شهید آیت‌الله سعیدی،به قرآن و معارف قرآنی اهتمام خاصی داشتند و پیوسته با قرآن مأنوس بودند و به همین جهت یک قرآن با خط بسیار خوب همراهشان همیشه بود و بعد از آنکه ایشان برای آخرین بار دستگیر می‌شوند و پی می‌برند که می‌خواهند کار او را تمام کنند و او را به شهادت برسانند،وصیتنامه بسیار مختصری را پشت جلد قرآنشان می‌نویسند.

از جمله نکات این وصیتنامه این است من راضی نیستم برای من خرج بکنید.اگر مجلسی می‌گیرید،مسائل شرعی را برای مردم بیان کنید.سپس به فرزندان خود می‌گویند از آیات 152 تا 157 از سوره دوم غفلت نورزند.

به هر حال این وصیتنامه را امضا می کنند و ساواک هم متوجه نمی شود و قـرآن را به خانواده ایشان می‌دهند.ما هم می دانستیم که ایشان را شهید کردند.

علمای بزرگ مثل آیت‌الله شهید مطهری،شهید مفتح،مرحوم آیت الله طالقانی و دیگر علما و بزرگان در منزل ما جمع شده بودند و خیلی دوست داشتند که بدانند ایشان را شهید نموده‌اند.

برای اثبات این امر به دنبال سندی می‌گشتند؛تا اینکه مرحوم شهید آیت‌الله مطهری می‌فرمایند اگر وصیتنامه ای هست،بیاورید.ماهم گفتیم وصیتنامه مختصری ایشان روی جلدقرآن نوشته‌اند.

ایشان با شهید مفتح وصیتنامه را مطالعه می‌فرمایند؛تا اینکه به این نکته می رسند که از آیات 152 تا 157 غفلت نورزید.در قسمتی ازاین آیات آمده:«وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ یقْتَلُ فی سَبیلِ اللّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْیاءٌ وَ لکِنْ لا تَشْعُرُونَ» بقره/154.

وقتی به اینجا می‌رسند،شروع به گریه کردن می‌کنند و مطمئن می‌شوند که او را شهید کرده‌اند و آن گاه سرشان را روی دوش همدیگر می گذارند با صدای بلند گریه می کنند.

البته راه‌های دیگری هم برای پی بردن به شهادت آیت‌الله سعیدی وجود داشت؛مثلاً سلول‌های مرحوم شهید آیت‌الله فاضلی و یکی از ملی گرایان،نزدیک سلول ایشان بود.آنها نقل کرده اند که ناگهان برقها را قطع کردند و فریادی از سلول پدر شما شنیده شد.

سپس برق‌ها را روشن و درهای سلول‌ها را باز کردند.بعد ما رفتیم و دیدیم که جنازه شهید سعیدی روی زمین افتاده و عمامه ایشان داخل دهان است.به وسیله عمامه او را خفه کرده بودند.

خبرگزاری فارس




:: موضوعات مرتبط: خاطرات شهدا , ,
:: بازدید از این مطلب : 549
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : دو شنبه 20 خرداد 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com