ماجرای نامه بدون بسم الله امام خمينی(ره)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



جيمى كارتر رئيس جمهورى امريكا هيئتی را براى ملاقات با امام خمينى به ايران اعزام داشت.حضرت امام به محض اطلاع از اين موضوع اعلاميه‏اى خطاب به شورای انقلاب صادر فرمودند.

اين تنها اعلاميه بدون "بسم اللَّه الرحمن الرحيم " امام است

alt

پس از تسخير لانه جاسوسى امريكا توسط دانشجويان مسلمان پيرو خط امام،جيمى كارتر رئيس جمهورى امريكا احتمالًا با هماهنگى عوامل داخلى و بخصوص چند عضو كابينه دولت موقت "رمزى كلارک " و "ويليام ميلر " را براى ملاقات با امام خمينى به ايران اعزام داشت.

حضرت امام به محض اطلاع ازسفر هيئت اعزامی از سوی رييس جمهور آمريكا به ايران، اعلاميه‏اى خطاب به شورای انقلاب صادر فرمودند.

اين تنها اعلاميه حضرت امام است كه بدون "بسم اللَّه الرحمن الرحيم " است همانند سوره برائت در قـرآن كريم ".

نمايندگان اعزامى در حاليكه به تركيه رسيده بودند و خود را براى سفر به ايران آماده مى‏كردند، پيام فوق الذكر حضرت امام صادر شد و آنان بدون اخذ نتيجه به امريكا باز گشتند.پيام كوتاه و مختصر حضرت امام بلافاصله در جهان و رسانه‏هاى گروهى بين المللى انعكاس گسترده و كم نظيرى يافت.

يادگارحضرت امام آقاى سيداحمدخمينى در اين باره تصريح مى‏كنند:

"حضرت امام به محض  اطلاع اعلاميه‏اى صادرفرمودند و در آن اطلاعيه هيأت امريكايى را نپذيرفتند و به همه اعضاى شوراى انقلاب،هيأت دولت موقت و ساير مسئولين تذكر دادندكه هيچ كس حق ملاقات با اين هيأت امريكايى را ندارد.نكته قابل توجه در اين اعلاميه آن است كه اين تنها اعلاميه حضرت امام است كه بدون "بسم اللَّه الرحمن الرحيم " است همانند سوره برائت در قرآن كريم ".

زمان: 16 آبان 1358/16 ذى الحجه 1399 

مكان: قم

مخاطب: شوراى انقلاب اسلامى و مسئولان دولتى

از قرار اطلاع نمايندگان ويژه كارتر در راه ايران هستند و تصميم دارندبه قم آمده و با اينجانب ملاقات نمايند.لهذا لازم مى‏دانم متذكر شوم دولت امريكا كه با نگهدارى شاه،اعلام مخالفت آشكار با ايران را نموده است و از طرفى ديگر آنطور كه گفته شده است سفارت امريكا در ايران محل جاسوسى دشمنان ما عليه نهضت مقدس اسلامى است،لذا ملاقات با من به هيچ وجه براى نمايندگان ويژه ممكن نيست و علاوه بر اين:

1. اعضاى شوراى انقلاب اسلامى به هيچ وجه نبايد با آنان ملاقات نمايند 

2. هيچ يک از مقامات مسئول حق ملاقات با آنان را ندارند ..

3. اگر چنانچه امريكا،شاه مخلوع - اين دشمن شماره يک ملت عزيز ما-را به ايران تحويل دهد و دست از جاسوسى بر ضد نهضت ما بردارد،راه مذاكره در موضوع بعضى از روابطى كه به نفع ملت است باز مى‏باشد.

روح اللَّه الموسوى الخمينى




:: موضوعات مرتبط: تاریخی , ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : سه شنبه 14 خرداد 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com