خوراکی‌های که در ایام امتحانات نباید استفاده شوند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 

اختلال عملکردهای مغزی پس ازمصرف غذاهای پرچرب موجب بروز رفتار تغذیه‌ای نامناسب شده،یا مصرف غذاهایی که موجب پرکاری دستگاه گوارش یا فساد غذا درمعده میشوند،عملکرد مغزی کاهش می یابد،بنابراین دانش آموزان ودانشجویان بایددر روزهای امتحان ازپرخوری اجتناب کرده و حتی الامکان غذاهای سبک و زودهضم مصرف کنند.

این متخصص طب سنتی ایران با توجه به آغاز ایام امتحانات به دانش‌آموزان و دانشجویان هشدار داد:در روزهای آزمون از پرخوری خوداری کنند،چرا که هرگونه ناسازگاری غذایی و فساد هضم در معده منجر به افت شدید عملکرد مغز می شود.

از دیدگاه طب سنتی ایران مصرف همزمان بعضی غذاها و میوه‌های لطیف مانند شیر و توت، ماهی و توت فرنگی یا شیر و پیـاز و حتی شیر و ماهی در یک وعده غذایی نهی شده است.

دکتر انوشیروانی مصرف غذاهای کم کالری را در فصل امتحانات مناسب ندانست و گفت:این نوع غذاها سبب کندی عملکرد مغز و خواب‌آلودگی در فرد شده و هوشیاری را کاهش می‌دهند، موادی همچون ماست،دوغ و کاهو از این جمله‌اند.

وی با اشاره به اینکه غذاهای نفاخ برای مصرف در روزهای امتحان مناسب نیستند،افزود: موادی همچون حبوبات خیس نکرده در غذا و مواد نفاخ مانند؛کلم،تربچه،سیر و پیـاز،غذاهایی هستند که علاوه بر ازدیاد فعالیت دستگاه گوارش،عملکرد سیستم اعصاب مرکزی را دچار اختلال کرده، موجب سنگینی و خواب‌آلودگی فرد می‌شوند.

این متخصص طب سنتی ایران در پایان به دانش آموزان و دانشجویان یادآور شد:در روزهای آزمون از مصرف زیاد از حد خوراکی‌های محرک سیستم عصبی مانند:قهوه،نسکافه و چای پـررنگ خودداری کنند،نوشیدن مفرط این نوع مواد موجب ایجاد احساس ناآرامی و اضطراب شده،تمرکز و یادگیری را مختل می‌کند.

 

 




:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Bahram
ت : سه شنبه 24 ارديبهشت 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com