زندگینامه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 

«هر اندیشه و هر تصمیمی که شهید صیاد اتخاذ کرده ناشی از یک پشتوانه قوی فکری ایشان بـوده است،ایشان قبل از مسئولیت نیروی زمینی دارای فکر و اندیشه نظامی بـود. حتماً اعتقاد داشتند که ارتش وسپاه باید با یکدیگر تعامل داشته باشند تا جنگ را پیش ببرند.این خودش یک اندیشه نظامی است.»

سردار سرلشکر غلامعلی رشید

  

 
زندگینامه

سپهبد شهید صیادشیرازی در سال۱۳۲۳در شهرستان درگز در استان خراسان دیده به جهان گشود.
او پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و دبیرستان وارد دانشکده افسری و در سال ۱۳۴۶ موفق به اخذ دانشنامه لیسانس از آن دانشکده شد.

وی پیش از پیـروزی انقلاب اسلامی به‌ مدت چند سال در بخش‌های مختلف ارتش به ویژه در غرب کشور به پاسداری ازکشور پرداخت و در سازماندهی وفعالیت نیـروهای انقلابی در ارتش تلاشی گسترده داشت.

شهید پس از پیـام امام خمینی مبنی بر شناسایی نیروهای مخلص ارتش طاغوت،شناخته شد و به خاطر توان بالای سازماندهی‏اش مورد توجه حضرت امام و یاران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

وی پس از طی دوره تخصصی توپخانه درآمریکا با درجه ستوان‏یکم و سمت استادی،درمرکز آموزش توپخانه اصفهان به تدریس پرداخت و درهمان شرایط به‌ عنوان عنصری حزب‏ اللهی در جهت ‏سازماندهی نظامیان انقلابی فعالیت خود را آغاز کرد.

تلاش‌های وی پس ازپیروزی انقلاب اسلامی درساماندهی ارتش وساختارنیروهای مسلح متجلّی شد.

از مهم‌ترین اقدامات او پس از پیروزی انقلاب اسلامی،می‌توان به تهیه طرح‌های عملیاتی که منجر به شکستن حصر شهرهای سنندج و پادگان‌های مریوان،بانه و سقز شد، اشاره کرد.

شهر سنندج با تشکیل ستاد عملیات مشترک ارتش و سپاه پاسداران توانست پس از 21 روز مقاومت ودفاع ازسوی مدافعان خویش،کاملاً از تصرف و تسلط نیروهای ضد‌انقلاب خارج شود.پس از تحقق و اجرای موفق این طرح‌ها،شهید صیادشیرازی،با 2 درجه ارتقاء، با درجه سرهنگ تمامی به فرماندهی عملیات غرب کشور منصوب شد.

 

 

وی در آخرین ماه‌های ریاست‌جمهوری بنی صـدر به‌دلیل برخورداری از روحیه انقلابی و مقابله با خیانت‌های او از سمت مذکور عزل شد و پس از آن تا عزل بنی صدر و فرار مفتضحانه او به فرانسه،به دعوت شهید کلاهدوز در ستاد مرکزی سپاه پاسداران به خدمت پرداخت.

سپهبد علی صیاد شیرازی پس از خلع بنی صـدر،بـرای پایان دادن به ناهماهنگی ارتش و سپاه در آن دوران،قرارگاه مشترک عملیاتی سپاه و ارتش را راه‌اندازی کرد و به‌عنوان فرمانده ارشد در آن قرارگاه مشغول به فعالیت شد.

   او در مهر ماه سال ۱۳۶۰ به پیشنهاد رئیس شورای‌ عالی دفاع از سوی امام خمینی به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی منصوب شد.در این منصب فرماندهی نیروهای ارتش اسلام در عملیات‏های پیروزمند ثامن‌الائمه،طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس را بر عهده داشت.

  نقش او در ایجاد وحدت بین قوای مسلح کشور و نیروهای توانمند دفاعی و مهار دشمن و حفظ تمامیت ارضی کشور و فتح جبهه‌های حق علیه باطل در عملیات‏ های ثامن‌الائمه، طریق‌القدس،فتح المبین،بیت‌المقدس و دیگر عملیات‏ های پیـروزمند تا مرصـاد و دفاع از حد و مرز میهن عزیزمان بر کسی پوشیده نیست.

در بامداد 21فروردین 1378،امیر سپهبد علی صیاد شیرازی درحال خروج ازمنزل،به وسیله ی منافقین مسلح در پوشش رفتگر،در برابر دیدگان فرزندش به شهادت رسید و منافقین كوردل،رسماً اقدام به این جنایت هولناک را به عهده گرفتند.




:: موضوعات مرتبط: دفاع مقدس , مناسبت ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : چهار شنبه 21 فروردين 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com