5 چای سنتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



چای سیاه به دلیل دارا بودن طبع گرم مناسب همه افراد نیست(چای سبز طبع سرد دارد) و در مصرف آن باید اعتدال رعایت شود،به خصوص انواع چای سیاه که به مواد معطر،آغشته هستند. از این‌رو در این مطلب سعی می‌کنیم به طرز تهیه‌ چند نوع چای سنتی مفید اشاره نماییم که مناسب طبایع مختلف باشد.

چای آویشن

1قاشق سوپ‌خـوری آویشن را همراه با 2 لیوان آب سرد و کمی نبات در قوری بریـزید.بعد از مخلوط کردن مواد روی حرارت،زمانی که جوش آمد،آنرا روی کتری قرار دهید و بگذارید حدود 15 تا 20 دقیقه دم بکشد.سپس چای را میل کنید.هر چه چای بیشتر دم بکشد،بهتر است.

از مهمترین خواص چای آویش  میتوانیم به بالابردن فشارخون،تقویت اعصاب،شست‌وشو دهنده کلیه،ضد صفرا،ضد زکام،اشتهاآور و ضد غلظت خون اشاره کنیم.

چای بابونه

1قاشق سوپ‌خوری بابونه به همراه کمی نبات و دو لیوان آب سرد در قوری بریزید.این چای آرام‌بخش اعصاب،معده و روده و تقویت آنها،ضد یبوست،مقوی اعصاب،اشتهاآور و ضد بلغم و صفرا است که استفاده از آن به صورت روزانه در دو وعده به افراد لاغر توصیه می شود.

چای زنجبیل

1قاشق چای‌خوری زنجبیل کوبیده را همراه با دو لیوان آب سرد و کمی نبات در قوری بریزید.از خواص این چای می توانیم به بالا برنده فوری فشارخون،ضد ضعف اعصاب،تقویت حافظه،ضد بلغم و صفرا،خون‌ساز و ضددرد مفاصل اشاره کنیم و باید این نکته را نیز بدانید که چای زنجبیل می تواند شما را کاملا سرحال کند.

چای پونه

1قاشق غذاخوری پونه را به همراه مقداری نبات در یک قوری (2 لیوان) آب سرد بریزید.از خواص این چای میتوان به طبیعت معتدل واندکی گرم،ضداسهال و استفراغ،ضدنفخ معده،مقوی معده، خوشبوکننده دهان،آرام‌کننده روده‌ها،رفع ناراحتی ریوی و آسم،تنگی تنفس و ضدسرفه اشاره کرد.

چای دارچین

چند تکه دارچین آسیاب نشده را به همراه مقداری نبات در یک قوری(2 لیوان)آب سرد بریزید. این چای که البته از دیگر نوشیدنی های این لیست معروف تر است خواصی مانند طبع گرم و خشک،محرک اعصاب،شست‌وشو دهنده کلیه،پا دردهای رطوبتی،اشتهاآور،ضد دلهره،ضد بوی دهان و تقویت کبد و معده دارد.




:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Bahram
ت : یک شنبه 11 فروردين 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com