نخستین باسوادهای ایران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



سرپرست گروه کاوش‌های باستان‌شناسی جیرفت در سالهای 81 تا 86 گفت:کاوش‌های باستان شناسی جیرفت حکایت از باسواد بودن جیرفتی‌ها از 5 هزار سال قبل دارد.

یوسف مجیدزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت:کشف چندین لوح گلی پخته و یک آجر کتیبه‌دار با قدمت 5 هزار ساله در کاوش‌های جیرفت نشان از باسوادی مردمان این منطقه در دوران باستان دارد.

وی با رد نظر برخی از باستان‌شناسان که جنوب شرق ایران تا زمان هخامنشیان جوامعی بی‌سواد بوده‌اند،افزود:مردم جیرفت نه‌تنها همزمان با اختراع کهن‌ترین خط میخی بین‌النهرین باسواد بوده‌اند،بلکه همزمان با آنان خطی متفاوت از میخی اختراع کرده‌اند.

مجیدزاده تصریح کرد:اهمیت این دستاوردها به گونه‌ای است که بسیاری از باستان‌شناسان بین‌المللی از آن به عنوان بزرگترین کشف 50 سال گذشته یاد می‌کنند.

سرپرست گروه کاوش‌های باستان‌شناسی جیرفت در سالهای 81 تا 86 گفت:امید است شرایطی فراهم شود تا با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان،بتوانیم گزارش نهایی کاوش‌ها و مطالعات صورت گرفته در مناطق باستانی جیرفت را در قالب یک یا دو جلد کتاب در اختیار علاقمندان و پژوهشگران قرار دهیم.

فارس




:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : پنج شنبه 28 دی 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com