مادر سعد بن ابى وقاض و اعتصاب غذا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 

مورّخين درباره مسلمان شدن او و مخالفت مادرش كه وى را از اسلام منع كرد،مطلب جالبى نوشته‏اند و ما در اينجا به طور اختصار نقل مى‏ كنيم:
وقتى كه مادر دانست كه او مسلمان شده اعتصاب غذا كرد و گفت:اى فرزند،آيا فكر نم‏یكنى، خدايى را كه محمّد صلّى اللَّه عليه و آله براى تو آورده،تو را به احترام پدر و مادر و مهربانى به آن دو امر كرده باشد؟ گفت:چرا خيلى سفارش نموده است.مادر گفت: بنابراين من نان و آب نخواهم خورد تا اين كه تو از محمّد برگردى!
وقتى كه سعد اين مقاومت و ايستادگى را از مادر ديد قضيّه را براى نبى اكرم صلّى اللَّه عليه و آله نقل كرد.اين آيه بر پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله نازل شد:

وَ وَصَّيْنَا اْلإِنْسانَ بِوالِدَيْهِ حُسْناً وَ إنْ جاهَداکَ لِتُشْرِکَ بى ما لَيْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ فَلا تُطِعْهُما إلَیّ مَرْجِعُكُمْ فَأُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ (29عنكبوت/8)

و انسان را سفارش كرده ‏ايم كه به پدر و مادرش نيكى كند و [مى‏ گوييم] اگر تو را واداشتند كه چيزى را كه بدان علم ندارى شريک من گردانى،پس از آن دو اطاعت مكن،[چرا كه] بازگشت شما به سوى من است آنگاه به [حقيقت] آنچه مى‏ كرديد آگاهتان مى ‏سازم.
ما وصيّت كرديم انسان را كه به والدين خود نيكى كند و اگر آنان كوشش كنند كه شريكى در پرستش من قائل شوند با آنكه علم و اطلاعى ندارند از آنان پيروى نكنيد،بازگشت همه شما به سوى من است.
مادر سعد دو روز در اين اعتصاب به سر برد و بيهوش شد! سپس مجبورش كردن كه غذا بخورد و بالاخره- سعد- به مادرش گفت:اگر صد جان داشته باشى و يكى را بعد از ديگرى از دست بدهى من دين اسلام را از دست نخواهم داد،حال مختارى،خواهى غذا بخور و خواهى نخور،به شهادت تاريخ همين سعد از سرداران نامى اسلامى گرديد.

 




:: موضوعات مرتبط: داستان کوتاه , ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : Bahram
ت : جمعه 22 دی 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com