فواید ادویه ها در کاهش اثـر منفی غـذای چـرب


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



افراد بویژه دوستداران غذا دوست دارند که از اثرات سوء غذاهای چرب بکاهند.مطالعات جدید نشان داده است که مصرف رژیم غنی از ادویه ها مثل زردچوبه و دارچین می تواند اثرات منفی وعده غذایی پرچرب بر بدن را کاهش دهد.

نتیجه یک مطالعه که در مجله علمی تغذیه به چاپ رسیده است نشان میدهد،افزودن ادویه به غذاهای چرب میتواند تا 30% پاسخ به تری گلیسرید را در مقایسه با غذای بدون ادویه کاهش دهد.در این مطالعه در دو روز متفاوت 6 مرد 35 تا 60 سال سالم و دچار اضافه وزن تحت بررسی قرار گرفتند.

در گروه مورد آزمایش،دو قاشق غذاخوری ادویه به غذا اضافه شد.

در گروه کنترل غذای مشابه بدون ادویه استفاده شد.

وعده غذایی شامل مرغ کاری،نان ایتالیایی و بیسکوییت دارچینی بود.

قبل و بعداز غذا هر30 دقیقه و کلاً 8 بار نمونه خونی برای اندازه گیری میزان چربی خون و نیز سطح هورمون انسولین جمع آوری گردید.ادویه استفاده شده در غذای تست شامل رزماری، ارگانو،دارچین،زردچوبه،پـودر فلفل سیاه و قرمز،پـودرسیر و گل میخک بود که بر اساس مطالعات گذشته غنی از انتی اکسیدان هستند.

نتایج حاصل از مطالعه نشان داد افرادی که در گروه مورد آزمایش بودند که غذای آنها حاوی ادویه بود،13 % افزایش در فعالیت انتی اکسیدانی خـون و 20% کاهش در پاسخ به انسولین و نیـز 30% کاهش در میزان تری گلیسرید خـون داشتند.

به عقیده دانشمندان استرس اکسیداتیو میتواند سبب ایجاد بسیاری از بیماری های مزمن مثل بیماریهای قلبی،آرتریت و دیابت گردد و آنتی اکسیدان های موجود در غذا و ادویه ها می توانند درکاهش استرس اکسیداتیو و در نتیجه کاهش ریسک این بیماریها نقش مهمی ایفا کند.

نکته عملی:

براساس نتایج مطالعات انجام شده استفاده از ادویه های غنی از آنتی اکسیدان در غذای چرب میتواند سبب کاهش اثرات منفی آن بر بدن گردد.

این ادویه ها شامل دارچین،زردچوبه،پودر سیر،فلفل سیاه و قرمز،گل میخک و رز ماری هستند که می توانند از بدن در مقابل آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت نمایند.پس این بار که خواستید آشپزی کنید استفاده از این ادویه ها را فراموش نکنید.اما این به معنای مصرف آزاد مواد چرب نمی باشد.




:: موضوعات مرتبط: متفرقه , پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : Bahram
ت : سه شنبه 19 دی 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com