حیات پس از مرگ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



(و البته این را هم مى‏دانیم كه تنها خدا مى‏ داند كه قیامت كبرى كى‏ بپا مى‏ شود.حتى پیامبران نیز از این مطلب اظهار بى اطلاعى كرده ‏اند.) 

مطابق آنچه از نصوص قرآن كریم و اخبار و روایات ‏متواتر و غیر قابل انكارى كه از رسول اكرم و ائمه اطهار (علیهم السلام) رسیده است استفاده مى‏ شود،هیچ كس بلافاصله پس از مرگ وارد عالم قیامت كبرى نمى شود،زیرا قیامت كبرى مقارن است با یک سلسله انقلاب‌ها و دگرگونی‌هاى كلى در همه موجودات زمینى ‏و آسمانى كه ما سراغ داریم یعنى كوه‌ها،دریاها، ماه،خورشید،ستارگان،كهكشان‌ها.  

هنگام قیامت كبرى هیچ چیزى ‏در وضع موجود باقى نمى‏ ماند.به علاوه در قیامت كبرى اولین و آخرین جمع مى‏ شوند،و ما مى‏ بینیم كه هنوز نظام جهان برقرار است و شاید میلیون‌ها و بلكه میلیاردها سال دیگر نیز برقرار باشد و میلیاردها میلیارد انسان دیگر بعد از این بیایند.

همچنین از نظر قرآن كریم هیچ كس در فاصله مرگ و قیامت كبرى در خاموشى و بى حسى فرو نمى‏ رود،یعنى چنین نیست كه انسان پس از مردن درحالى شبیه بیهوشى فرو رود و هیچ چیز را احساس نكند،نه لذتى داشته باشد نه المى(درد)،نه سرورى داشته باشد و نه اندوهى.بلكه انسان بلافاصله پس از مرگ وارد مرحله‏ اى دیگر از حیات میگردد كه همه چیز را حس مى‏ كند،از چیزهایى لذت مى‏ برد و از چیزهاى دیگر رنج،البته لذت و رنجش بستگى دارد به افكار و اخلاق ‏و اعمالش در دنیا

این مرحله ادامه دارد تا آنگاه كه قیامت كبرى بپا شود.در آن هنگام در اثر یک سلسله انقلاب‌ها و دگرگونی‌هاى بى نظیر كه در آن واحد جهان را فرا مى‏ گیرد و از دورترین ستارگان گرفته تا زمین ما همه مشمول آن دگرگونى مى‏ شوند،این مرحله یا این عالم كه براى هر كسى یک فاصله و حد وسط میان دنیا و قیامت مى‏ شود،پایان مى ‏پذیرد. 

پس،از نظر قرآن كریم عالم پس از مرگ در دو مرحله صورت مى‏ گیرد،و به تعبیر صحیح‏ تر،انسان پس از مرگ دو عالم را طى مى‏ كند:عالمى كه مانند عالم دنیا پایان مى‏ پذیرد و «عالم برزخ‏» نامیده مى ‏شود،دیگر عالم قیامت كبرى كه به هیچ وجه پایان ‏نمى ‏پذیرد.  

 

 

 

 

http://axgig.com/images/16696307480297583478.jpg

 

 

 

 

 

 

مجموعه آثار،ج 2،ص 513،استاد شهید مرتضى مطهرى،با تصرف

[دوشنبه 29 مهر1387] [9:35] [اسماعیل تذرو ] [آرشیو نظرات]





:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : Bahram
ت : جمعه 15 دی 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com