سنگر بیداری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



برگزیده ای از کتاب سنگر بیداری

شهیدان،جوانمردان و ازخودگذشتگانی بودند که برای دفاع از آرمان دینی و ملی ما قیام کردند و در مقابل دشمن ایستادند تا امروز ما در سایه استقلال و آزادی و ازهمه بالاتر،در سایه دین،به آرمان‌ها و اهداف بلند سعادت وکمال انسانی‌مان نزدیک شویم.

اگر شهیدان نبودند و اگر آن از خودگذشتگی‌ها و پایداری‌ها نبود،این عزت و امنیت را نداشتیم.

ما تا زنده‌ایم مدیون حماسه و ایثار شهیدانیم.زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا نه تنها وظیفه دینی و شرعی ماست،بلکه وظیفه اخلاقی و انسانی ماست.همه ملت‌ها کشتگان استقلال و امنیت کشورشان را می‌ستایند و از آنها به بزرگی یاد می‌کند؛چه رسد به ما که رزمندگانمان،بار هشت سال جنگ را با صبوری و پایمردی به دوش کشیدند و تا آخرین قطره خونشان از اهداف بلند انقلاب اسلامی پاسداری کردند و جانشان را در این راه دادند.

ما در این سیره بر اولیای الهی اقتدا کرده‌ایم. پیامبر گرامی اسلام از شهیدان و خانواده آنها تجلیل می‌کرد و نسبت به مجاهدان در راه خدا و حتی محل آموزش آنها احترام ویژه‌ای قائل بود.حضرت زهرا فرزندانش امام حسین و امام حسین را به نزدیک کوه احد می‌آورد و وقایع جنگ احد را که سال‌ها پیش واقع شده بود و حماسه‌آفرینی پیامبر و یارانش را بازگو می‌کرد و نیز هر هفته به زیارت مزار حمزه سیدالشهداء می‌رفت.

ولی امر مسلمین،حضرت امام خامنه‌ای در زیارت از منطقه شلمچه در فروردین 87 فرمود:

«ایران امروز هر چه دارد و در آینده هر چه بیاورد،به برکت خون این شهیدان است.اگر این شهدایی که شلمچه یادگار آنها و این بیابان‌های خونین،حامل نشانه‌های آنهاست،نبودند،امروز در این کشور از استقلال ملی،از شرف ملت،از اسلام و از هیچ چیز ایرانی نشان برجسته‌ای نبود...

من این سرزمین را یک سرزمین می‌دانم.اینجا نقطه‌ای است که ملائکه الهی شاهد فداکاری این شهدای عزیز بودند. به اینجا تبرک می‌جویند.اینجا متعلق به همه ملت ایران است.دل‌های همه ملت ایران متوجه این نقطه،این بیابان و همه مناطقی است که شاهد فداکاری‌های جوانان بوده است.

ما نیازمند یاد شهدا برای تعالی روح و جان خود هستیم؛چرا که شهیدان هم در محضر حق حضور دائمی دارند؛ از رزق‌های نورانی بهره‌مندند؛شاهد و ناظر احوال ما هستند. پس ما با یاد آنان،دست توسل به آن ستاره‌‌های آسمان سعادت دراز می‌کنیم و برای معرفت و بصیرت و ثبوت قدم در راه صراط مستقیم ولایت و متصل شدن به شعاع نور خورشید وجود پیامبر و اهل‌بیت،استمداد می‌طلبیم و معتقدیم که ما را یاری می‌کنند.
 





:: موضوعات مرتبط: دفاع مقدس , ,
:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : چهار شنبه 22 آذر 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com