آشنایی با قلعه گردن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 قلعه‌گردن,تنكابن,مکانهای دیدنی تنكابن

 قلعه گردن درغرب استان مازندران،تنكابن قرار دارد كه از شمال به دريای خزر،از شرق به شهرستان چالوس،از جنوب به شهرستان قزوين و از مغرب به شهرستان رامسر محدود میشود.

اگر مايليد كه از قلعه گردن ديدن كنيد،بايد به ارتفاعات توله سَر در حدود 33 كيلومتری جنوب غربی شهر تنكابن برويد.گردنه «قلعه گردن» نيز در جنوب روستايی به همين نام،در حدود يک كيلومتری جنوب غربی شهر خرم‌آباد، قرار دارد.

تنكابن علاوه بر طبيعت جذاب و رودها و ارتفاعات و پوشش گياهی و حيوانی متنوعش،آثار قديمی زيادی هم براي ديدن دارد مانند:عمارت ديوان خانه و مسجد قديمی و قلعه پيروز در شهرخرم‌آباد (درحدود يک كيلومتری جنوب شهر تنكابن)،عمارت منتظم ديوان و حمام قديمی در آبادی گُليجان (در دو كيلومتری جنوب غربی شهر تنكابن)، عمارت شيخ نورالدين در آبادی نورآباد (احمدسرا،هشت كيلومتری مغرب شهر تنكابن) و چندين بقعه.

از قلعه‌های معروف و قديمی تنكابن میتوان به قلعه كار كوه در خشک رود از دهات گليجان،‌قلعه تنكا در جنوب روستای بلده خرم‌آباد تنكابن،‌قلعه مروان (قلعه گردن) واقع در 3000 و... اشاره كرد.





:: موضوعات مرتبط: تاریخی , ,
:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : پنج شنبه 16 آذر 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com