گرمارودی: خداوندا صادق هدایت را لعنت کن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



سید علی موسوی گرمارودی در مراسم رونمایی از کتاب«سه کاهن»مجید قیصری که شنبه (27آبان ماه)در بنیاد ادبیات داستانی برگزار شد،گفت:شرم میکردم از خودم اگر بر صادق هدایت لعنت نمی‌فرستادم.خداوندا صادق هدایت را لعنت کن.
 
او با بیان اینکه نویسنده‌ «توپ مرواری» (صادق هدایت(توهین‌های زشتی به امام حسین(ع) کرده است،تصریح کرد:وظیفه‌ هر قلم به دستِ اهل قبله میدانم که حداقل به جوانان این کشور بفهماند که چه بی‌شرف‌هایی در این کشور قلم زدند که از امویان هم بدتر بودند؛ اسمشان هم صادق بود و هدایت مردم را بر عهده داشتند.
 
دربخش دیگری از این مراسم،بلقیس سلیمانی درباره‌ رمان دینی گفت:بسیاری بر این اعتقادند که ما رمان دینی نداریم.آنها معتقدند ما ادبیات دینی داریم و ادبیات ایران به کلی تحت تأثیر قرآن و سنت است.

اما آیا اگر رمان را به عنوان یک تولید بیانی جدید بدانیم که با دوران مدرنیسم و عبور از دین متناسب است،آن‌گاه رمان دینی داریم؟در این‌باره بسیاری معتقدند بعضی ابزارهای بیانی با ذات دین همخوانی ندارد.آنها درباره‌ی رسانه هم معتقدند که چون ذات رسانه تفنن و سرگرمی است،پس با ذات دین که بر ایمان و تعبد استوار است،تباین دارد.
 
این نویسنده افزود:درباره‌ رمان هم همین حرف زده شده است.رمان با سرگذشت و زندگی‌نامه متفاوت است؛چرا که رمان فرزند نسبیت غربی است و با دین خویشاوندی ندارد.
 

سلیمانی پس از تشریح این دیدگاه و دیدگاه مخالف آن،درباره‌ی کتاب«سه کاهن»قیصری عنوان کرد:این کتاب طلیعه‌ای بر رمان دینی در ایران است.این‌که فقط با 24 ساعت از زندگی پیامبـر آن هم چهارسالگی ایشان را که مکتوم است بازی فرمی داشته باشی بسیار هنرمندانه است.
 
او اظهار کرد:ترفند زیبای قیصری این است که ضمن این‌ که ازتمایلات و درونیات پیامبراکرم(ص) چیزی ننوشته است،میدانی ساخته و حضرت محمد(ص) را در مرکز این میدان قرار داده است و آدم‌هایی از جمله حلیمه،شوهر حلیمه و سه کاهن را با مغناطیس وجود حضرت رسول (ص)به گردش به دور ایشان وا داشته است.
 
سلیمانی هم‌چنین گفت:دراین اثرقهرمان از زاویه‌ی دیدوکنش دیگران شناخته و روایت میشود.
 
در این مراسم هم‌چنین محمدرضا بایرامی،مقصود فراست‌خواه و مجید قیصری به ایراد سخنانی کوتاه پرداختند.
 
درپایان این مراسم،با حضور سیدعلی موسوی گرمارودی،بلقیس سلیمانی،محمدرضا بایرامی، مقصود فراست‌خواه و کامران پارسی‌نژاد از کتاب «سه کاهن» مجید قیصری رونمایی شد.

 

خبرگزاری ایسنا

 




:: موضوعات مرتبط: ادبیات , متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : Bahram
ت : دو شنبه 29 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com