موشک‌های ایرانی به قلب تل‌آویو رسیدند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



چند روز از آغاز درگیری‌ها بین رزمندگان فلسطینی و ارتش رژیم اشغالگر قدس گذشته و در این چند روز رزمندگان مقاومت چندین ابتکار و حرکت تحسین برانگیز و جالب در بعد تسلیحات داشته که باعث ایجاد ترس و وحشتی غیر قابل وصف در بین صهیونیست‌ها شده است.نباید از نطر دور داشت که رسیدن موشک‌های مبارزان فلسطینی به تل آویو و فرا‌تر از آن،دستاورد کوچکی نیست که علی رغم همه محدودیت‌ها و تدابیر شدید صهیونیست‌ها به نتیجه رسیده است.

تسلیحات جدید مقاومت فلسطین که طی روزهای اخیر رونمایی و با موفقیت به هدف اصابت کرده موشک‌هایی مهم و استراتژیک است که ضمن گذشتن از گنبد پر ادعای اهنین،ذهنیت و اقتدار پوشالی امنیت تل آویو را هم در هم شکسته است.

موشک گراد نام دیگری برای راکت اندازبسیار مشهور روسی سری«کاتیوشا»است؛سلاحی که تقریبادر ۵ قاره جهان یافت میشود.قدمت این سلاح روسی به سال۱۹۴۱میلادی و شروع تهاجم آلمان به شوروی سابق باز میگردد.در آن زمان دو سلاح روسی به عنوان شوکی مرگبار باعث کاهش سرعت پیشروی آلمان در خاک روسیه شد.یکی از این سلاح‌ها تانک تی- ۳۴ و سلاح دیگر سامانه راکت انداز«کاتیوشا»بود.

سربازان آلمانی به این سلاح لقب«ارگهای استالین»را داده بودند.

از زمان استفاده از کاتیوشا واژه جدیدی به عنوان«توپخانه راکتی»یا«توپخانه موشکی»به ادبیات نظامی جهان اضافه شد.ارتش‌های جهان با مشاهده پتانسیل‌های بالا این سامانه از آن زمان به بعد به تولید نمونه‌های مشابه آن پرداختند.اصلیترین نمونه از این گونه آتشبار‌ها گونه۱۲۲ میلی متری با کد«BM-۲۱»است.برد این موشک درمدل اولیه درحدود ۲۰کیلومتر است.بر اساس اخبار واصله مقاومت فلسطین توانسته است برد این سامانه‌ها را افزایش داده و برعلیه شهرک نشینان و نقاط تجمع نظامیان صهیونیست از آن بهره ببرد.

در کل راکتهای سری گراد سلاح دقیقی به حساب نمی‌آیند اما میتوان ازآنها به عنوان یک گزینه بسیار مناسب برای زمین گیر کردن و دادن پاسخی رعب آور به متجاوزانی مثل صهیونیست‌ها استفاده کرد.هر راکت این سامانه به صورت استاندارد سر جنگی به وزن۲۰ کیلوگرم را حمل می‌کند که قدرت انفجاری خوبی را ایجاد می‌کند.

منابع فلسطینی ازاستفاده ازگونه دیگری از راکت‌ها دراین درگیری‌ها با نام«ناصر ۵»خبر داده‌اند. یکی ازتنها مختصاتی که از این راکت فلسطینی منتشر شده است بحث طول است که در حدود ۲.۵متر اعلام شده است.با نگاهی به سلاح‌های جنبش حماس و اطلاعات موجود درباره آن،به نام راکت «قسام ۴» می‌رسیم که تقریبا طولی در همین حدود دارد.

گمان بر این است که «ناصر ۵» در حقیقت گونه‌ای تازه از راکتهای سری قسام باشد که با سر جنگی حساستر تولید شده است.این راکت بردی درحدود۱۰تا ۱۵کیلومتر داشته و با سرجنگی ۱۰کیلوگرمی مسلح شده است.از این راکت‌ها عمدتاً برای حمله به شهرکهای صهیونیست نشین در مـرز نـوار غـزه استفاده میشود.

این وسیله جدید از دیگر سلاح‌های فلسطینیان است که در درگیری‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفته.بنا بر اعلام منابع فلسطینی برد این موشک در حدود ۴۰ کیلومتر اعلام شده است. با نگاهی به اطلاعات موجود یک نام در این میان خودنمایی می‌کند و آن هم راکت «فجر ۳» است. این سیستم راکتی در طول دهه ۱۹۹۰میلادی در ایران تکمیل شده است و منابع غربی معتقد هستند که در سالهای قبل به سوریه،حزب الله لبنان و جنبش حماس تحویل شده است.

این راکت باطول ۲.۵متر،کالیبر۲۴۰ میلی متر و بردی دربین ۴۰تا ۴۵کیلومتر یک سرجنگی به وزن ۴۵کیلوگرم را حمل می‌کند.به صورت استاندارد این سامانه از۱۲پرتاب گر تشکیل شده است که معمولا توسط یک کامیون متوسط مثل سری ۹۱۱ حمل می‌شود اما می‌توان پرتاب گرهای آن را به صورت تک تک و یا دوتایی نیز مورد استفاده قرار داد.با توجه به اعلام منابع فلسطینی درباره استفاده از راکت‌های فجر ۵ ایران،بهره گیری از برادر کوچک‌تر این موشک نیز منطقی به نظر می‌رسد.

سلاح دیگر در تجهیزات جنبش حماس سامانه راکتی موسوم به «ام ۷۵» است.این سامانه نیز ازجمله غافلگیری‌های حماس برای صهیونیست‌ها بوده است که تا قبل از شروع این درگیری‌ها اطلاعاتی در مورد وجود همچنین سامانه‌ای در نوار غزه وجود نداشته است.

ابوعبیده سخنگوی جنبش حماس اخیرا اعلام کرده موشکی که در شهرک گوش حتسیون در نزدیکی قدس بر زمین فرود آمد،از این نوع بوده و پیامی به رژیم صهیونیستی بود مبنی بر اینکه دیگر هیچ نقطه‌ای از سرزمین‌های اشغالی از دست موشک‌های فلسطینی در امان نیست، عدد ۷۵ در نام این موشک نشانگر میزان برد آن است.

مشخصات بیشتر و یا تصویری تا این لحظه از این موشک مخابره نشده است اما تنوع موشکی مورد استفاده توسط مبارزان فلسطینی،یک استراتژی موفق و مهم در غافلگیری و ضربه زدن به صهیونیست هاست.

اما مهم‌ترین شگفتی حماس در جریان این درگیری‌ها استفاده از نمونه بومی موشک ایران فجر ۵ است.این راکت ایرانی برای اولین بارپایتخت این رژیم جعلی راهدف قرارداده به صهیونیست‌ها این پیام را داد که حتی پایتخت شما نیز در امان نیست.این سامانه ایرانی نیز در دهه ۱۹۹۰ میلادی و پس از راکتهای سری فجر۳ تکمیل شده و به نیروهای مسلح ایران تحویل شد.در مقایسه با سامانه «فجر۳» پیشرفتهای خوبی بر روی فجر ۵ اعمال شده است.

این سامانه راکتهایی با کالیبر۳۳۳میلی متررابه مسافتی درحدود۸۰کیلومتری پرتاب می‌کند.سر جنگی۱۷۵کیلوگرمی این راکت میتواند برای هرهدف خصوصا در نقاطی مثل شهر تل آویو بسیار مخرب باشد.

به صورت استاندارد این راکتهای به صورت۴تایی در کنار یک دیگر قرار گرفته و به وسیله یک کامیون حمل شده و از روی آن شلیک میشود.البته این امکان وجود دارد که هر کدام ازاین پرتاب گر‌ها به صورت تکی و یا دوتایی به منظور سبک‌تر شدن و در نتیجه افزایش سهولت در تحرک مورد استفاده قرار گیرد.

باید به این نکته اشاره کرد که تا قبل از این درگیر‌ها جنبش حماس تنها از دو سامانه راکتی گراد و قسام برای حمله به صهیونیست‌ها بهره می‌برد اما با شروع درگیری اخیر جهان شاهد قدرت نمایی حماس در زمینه حملات راکتی بود که شاید بتوان گل سرسبد آن‌ها را سامانه ایرانی فجر ۵ اعلام کرد.

درگیری با سیستم فجـر ۵ برای سامانه‌هایی مثل گنبد آهنین بسیار مشکل‌تر است.دلیل این مسئله ارتفاع پروازی و سرعت بیشتر فجـر ۵ است.از سوی دیگر دقت فجر در اصابت به پارلمان رژیم صهیونیستی،اتفاقی است که باید در جای خود به آن پرداخت.

بر اساس گزارشات منتشره در منابع خبری،جنبش حماس از گونه‌ای از خمپاره‌ها با بردی بین ۷ تا ۱۰کیلومتر استفاده می‌کند.با نگاهی به سامانه‌های خمپاره‌ای در جهان میتوان متوجه شد که به احتمال زیاد این خمپاره از مدلهای۱۲۰میلی متری است که بردی بین ۷تا۱۰کیلومتر دارند.

نیروهای مقاومت از این سلاح برای حمله به نقاطی نزدیک در اطراف مرز نوار غزه استفاده می‌کنند که حجم آتش نیز گزینه خوبی برای ارسال انبوه پاسخ‌ها به سمت متجاوزان است.

برای درک اهیمت راکتی همچون فجـر۵ برای رزمندگان فلسطینی باید به این موضوع توجه کرد که تا پیش از این راکت دست ساز قسام به عنوان سلاح اصلی مقاومت فلسطین محسوب می‌شد و دارای بردی در حدود۱۳کیلومتر بود که سر جنگی آن تنها ۱۰کیلوگرم وزن داشت.حال مبارزان فلسطینی به قابلیتی رسیده‌اند که اسرائیل حتی فکر آنرا هم نمی‌کرد.

موشک‌های فجر ۵ که بی‌تردید از ابتدایی‌ترین موشک‌های ساخت جمهوری اسلامی محسوب می‌شود،قدرت رژیم صهیونیستی و سامانه دفاع ضدموشکی این رژیم و آنچه را که خود گنبد آهنین می‌نامندش به سخره گرفته است.

گنبد آهنینی که قرار بود اجازه اصابت هیچ موشکی به سرزمین‌های اشغالی را ندهد،هیچ دردی از صهیونیست‌ها دوا نکرده و تنها فرود صد‌ها موشک فجـر۵ را نظاره‌گر است.ناگفته پیداست که وقتی صهیونیست‌ها در تقابل با ابتدایی‌ترین موشک‌های تولید ایران با چنین چالش جدی مواجه می‌شوند،مقابل موشک‌های پیشرفته ساخت جمهوری اسلامی هیچ حرفی برای زدن نخواهند داشت و عملا محو خواهند شد.

زمانی که فجـر۵،اسرائیل را با چنین چالشی مواجه می‌کند و غرب را برای حفظ امنیت‌ این رژیم به تکاپو می‌اندازد و معادلات منطقه‌ای را به نفع جمهوری اسلامی تغییرمیدهد،به راستی موشک‌های نسل ژئو چه تأثیری بر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی خواهند داشت؟

اولین سالگرد شهادت حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایـران و رسیدن موشک‌های ایرانی به قلب رژیم صهیونیستی؛جایی که این شهید بزرگوار و مبتکر ایرانی آرزوی نابودی آنرا داشت و طرحهای زیادی برای مصون ماندن میهن اسلامی از گزند بدخواهان انجام داد،بهانه خوبی است تا بار دیگر از تلاش‌های آن دانشمند پارسا یاد کنیم و به مبارزان فلسطینی نیز دست مریزاد بگوییم.

 مشرق




:: موضوعات مرتبط: تاریخی , ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : یک شنبه 28 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com