چرا مرگ بر آمريکا؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 

بدیهی است که «دوست و دشمن» در هر عرصه و موضوعی متفاوت است،مثلاً علم دوست و جهل دشمن است یا سلامتی دوست و ناخوشی دشمن است و... .

عرصه‌ی سیاست و زندگی اجتماعی نیـز از معنا مستثنی نمی‌باشد.

درهمین راستا،از ابتدای حرکت انقلاب اسلامی مردم،شعارهایی چون:مرگ بر آمریکا - مرگ بر شوروی(سابق)- مرگ بر انگلیس-مرگ بر اسرائیل- مرگ بر منافقین و...،در سر لوحه‌ی شعارها قرار گرفت.

بدیهی است که منظور از«مرگ بر»،مرگ محدوده‌‌ی جغرافیایی یا کشور و مردم (مگر مردمی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به سیاست‌های استکباری کمک می‌کنند)نمی‌باشد.بلکه منظور«مرگ بر»اندیشه‌های استکباری،سیاست‌های سلطه‌جویانه و اقدامات جنایتکارانه و در نهایت «مرگ بر» استیلای آنها بر همه‌ی مردم مظلوم و آزاده‌ی جهان است.

ریشه‌ی فرهنگی این شعار از قرآن کریم اخذ شده است که خداوند متعال در مواردی می‌فرماید «مرگ بر» مانند:

«قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ» (الذاریات -10)

ترجمه:مرگ بر[خدا بکشد]دروغ‌گویان را

(که با سخنان غیر واقعی و غیر مستدل مردم را منحرف می‌کنند).

«قُتِلَ الْإِنْسانُ ما أَكْفَرَهُ» (عبس - 17)

ترجمه:مرگ بر [خدا بکشد] انسان را که چقدر کفرانگیز است.

(یعنی مرگشان باد به خاطر کفرشان).

«قُتِلَ أَصْحابُ الْأُخْدُودِ» (العروج - 4)

ترجمه:مرگ بر(کشته باد)کسانی که آتش و دود مهیا میکردند[تا مؤمنین به خداوند را در آنها انداخته و بسوزانند].

بدیهی است که مرگ و زندگی در اختیار خداوند متعال است.پس،بیان شعار «مرگ بر» در کلام وحی و خطاب به مؤمنین،آموزش این معناست که نه تنها نباید راضی به ادامه‌ی حیات ظلم و ظالم باشید،بلکه باید مترصد مرگ و نابودی فتنه‌ها و فتنه‌گران باشید.

معنا و منظور دیگر آن است که بدانید بر اساس اراده‌ی الهی کفر،ظلم،دنیاگرایی...و هر باطل دیگری محکوم به فنا و نابودی است.لذا به پیامبر اکرم(ص) و همه‌ی مؤمنین خطاب می‌فرماید که بگویند:

«وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ كانَ زَهُوقاً» (الإسراء - 81)

ترجمه:و بگو:حق (يعنى اسلام) آمد و باطل (يعنى غير اسلام) نابود شد.زيرا باطل يقيناً از بين رونده است‏.

بر همین اساس مؤمنین نه تنها نباید به «باطل» که فانی است دل ببندند،بلکه از مقابله‌ی با آن نیز نهراسند،چرا که خداوند فنای آن را وعده داده و مقدر نموده است.

دقت شودکه نه تنهاعدل و ظلم-ظالم و مظلوم-اسارت و بندگی غیر و...در یک عرصه نمی‌گنجند و نمی‌تواننددرکنار یک‌دیگربا آسایش و آرامش قرارگیرند،بلکه محبت هر دونیز دریک دل نمی‌گنجد و بر همین اساس تا «لا إله» و نفی همه‌ی طاغوت‌ها و اله‌های کاذب محقق نگردد، «الا الله» نیز محقق نخواهد شد و در این معنا فرقی بین محیط دل شخص یا محیط بیرونی او و عرصه‌ی عبادات شخصی یا زندگی سیاسی و اجتماعی او نیست.کعبه ذاتاً پاک و خانه‌ی خداست.اما تا بت‌ها در آن چیده و عبادت می‌شوند،نمی‌تواند قبله‌ی مسلمانان قرار گیرد. لذا ابتدا امر به تطهیر آن از بت‌ها و سمبل‌های شرک می‌شود.

هیچ مسلمان و انسان آزاده‌ای نباید مهر و محبت ظلم،استکبار و شرک در دلش باشد و بر هر انسان مسلمان و آزاده‌ای لازم است که بغض آنها را در دل و اندیشه از میان برداشتن‌شان را در سر داشته باشد.

لذا شعار «مرگ بر آمریکا-مرگ بر انگلیس-مرگ بر اسرائیل و...» دشمن‌شناسی و اعلام مواضع نسبت به ظلم و استکبار جهانی و نیزمظهرکلامی قیام بر علیه این مفاهیم،مقاصد و عملکردها (سیاست‌ها) می‌باشد.




:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی , تاریخی , ,
:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : سه شنبه 23 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com