هاشمی رمـــز انتخابات (نود و دو) را اعلام كـرد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



ماجرای انتخابات تاریخی سال۸۴ و دوگانه هاشمی-گفتمان اصیل انقلاب اسلامی که رأی تاریخی مردم به گزینه دوم را به همراه داشت. 
به گزارش رجانیوز،عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی روز گذشته به روایت دیدار جمعی از اصلاح‌طلبان با هاشمی پرداخت و به نقل از او گفت:«آقای هاشمی ضمن تأکید بر مشارکت حداکثری برای کمک به نزدیک شدن به وضع مطلوب کشور گفت: اتفاقات سال ۸۴ بر خلاف روند گذشته انقلاب بود و طبیعتاً این روند نمی‌تواند در مسیر کلی انقلاب باشد.» 
 
به نظرمیرسدپروژه بازگشت به عقب و ارتجاع درپوشش نسخه رهایی کشور ازمشکلات کنونی، جدید‌ترین برنامه هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری دهم باشد؛انتخاباتی که اگرچه رهبر اقلاب به طورجدی نسبت به عدم آغاز زودهنگام جرقه آن هشدار داده‌اند اما گویا برخی از جریانات سیاسی مدتهاست که به دنبال تنظیم سناریوی خود برای انتخابات هستند. 
 
انتخابات سال آینده به عنوان یکی از پیچ‌های تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی مطرح است؛چرا که ریاست جمهوری فعلی دو دوره ۴ساله خود را گذرانده و دیگر نمی‌تواند کاندید باشد.همچنین وضعیت روشن اصلاح‌طلبان و يكسانی آنها با براندازان،پذیرش آن‌ها در صحنه سیاسی کشور را غیرممکن کرده است.در این میان،به نظر می‌رسد هاشمی رفسنجانی به دنبال ارائه پروژه دولت وحدت ملی اما اینبار در یک قالب جدید و تحت عنوان «راهکار برای نجات اوضاع کشور» و البته با چاشنی انتقام هاشمی از گفتمان اصلی انقلاب اسلامی به خاطر شکست در سال ۸۴ است. 
 
تلاش برای جمع کردن همه مخالفان گفتمان انقلاب زیر یک چتر و ارائه یک راهکار واحد برای شکست این جریان،اصلیترین اقدام در این زمینه است؛مساله‌ای که با کلیدواژه «بازگشت به قبل از ۸۴» در حال پیگیری و بررسی از سوی این طیف سیاسی و البته با مدیریت شخص اکبر هاشمی رفسنجانی است. 
 
با توجه به اقدامات سران اصلاحات در حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم،طبیعی بود که فرد شاخصی از این جریان نمیتواند بار دیگر به عرصه سیاسی کشور به ویژه جایگاه مهمی مثل ریاست جمهوری بازگردد اما شکل‌گیری یک جریان سیاسی جدید تحت رهبری هاشمی رفسنجانی،اقدامی است که پیش از این بار‌ها از سوی برخی کارگزارانی‌ها نظیر عطاء‌الله مهاجرانی بیان شده بود و اکنون به نظر میرسد مورد قبول اصلاح‌طلبان قرار گرفته است. 
 
پررنگ شدن حضور چهره‌هایی نظیر علی عسگری،قدرت‌الله علیخانی،مصطفی هاشمی‌طبا و اسحاق جهانگیری در رسانه‌های این جریان را هم میتوان دلیل دیگری برای اثبات صحت این سناریو دانست.
به نظر میرسد هاشمی رفسنجانی همانطور که در انتخابات سال ۸۸ تلاش کرد تا با کلید زدن پروژه «نه به احمدی‌نژاد»،همه طیف‌های سیاسی کشور را زیر پرچم خود و البته به نام میر حسین موسوی جمع کند،اکنون شخصاً وارد میدان شده تا با منجی نشان دادن خود،مجدداً سیاسیون اصلاح‌طلب از طیف‌های مختلف افراطی تا معتدل را پیـرامون خود جمع کند. 
 
گفتنی است چندی پیش،دکتر لنکرانی با اشاره به تحرکات اخیر هاشمی در رسانه‌ها و تلاش برای اعلام برخی مواضع،گفت:
هاشمی اگرخودش هم نیاید میخواهد در انتخابات ریاست جمهوری  نقش آفرینی جـدی داشته باشد و به نوعی سال ۸۸ را جبران کند.


 




:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : پنج شنبه 18 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com