گزارش تصویری از صعب‌العبورترین فرودگاه‌های دنیا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دریک سفر هوایی،برخاستن از زمین یا فرود آمدن روی باند عادی به خودی خود چندان دلچسب نیست.اما اگر قرار باشد بر روی دریایی منجمد یا باند فرودی مشرف به...

 
گزارش تصویری از صعب‌العبورترین فرودگاه‌های دنیا
 
 
فرودگاه پارو،بوتان:برای معدود خلبانانی که تاییدیه فرود آمدن در فرودگاه بین‌المللی پارو بوتان را دارند،وجود قله‌های رشته کوه هیمالیا نزدیک شدن به این فرودگاه را به وظیفه‌ای خطیر و نفس‌گیر تبدیل می‌کند.اما آموزش‌های مدرن حتی طاقت‌فرساترین فرودها را به فرودی نسبتا امن مبدل می‌سازد.
 
گزارش تصویری از صعب‌العبورترین فرودگاه‌های دنیا
 
 
باند فرود دریای منجمد،قطب جنوب:فرودگاه دریای منجمند که حتی در بهترین شرایط خود زیر سنگینی بار هواپیماها خم می‌شود،یکی از هفت فرودگاه صعب‌العبور دنیاست که حتی بدترین فرودهایی که تا کنون در عمر خود تجربه کرده‌اید،در مقایسه با فرود بر روی آن بسیار راحت و دلنشین به نظر می‌رسد.
 
گزارش تصویری از صعب‌العبورترین فرودگاه‌های دنیا
 
 
صبا، جزایر آنتیلز هلند:این خشکی دشنه‌مانند واقع در صبا-جزیره کوچکی در دریای کارائیب که تحت قیمومیت هلند قرار دارد-یک تفرجگاه آرام است اما برای باندفرودجای بسیارغریبی است. باندفرود فرودگاه خوانکو ای.یراسکوین به شدت کوتاه است.در هر دوطرف باند فرود پرتگاه‌های صخره‌ای وجود دارند،بنابراین جایی برای اشتباه وجود ندارد.
 
گزارش تصویری از صعب‌العبورترین فرودگاه‌های دنیا
 
 
فرودگاه بارا،اسکاتلند:مسولان بـرج مراقبت در جزیره بارای اسکاتلند باید تمام گزارش های استاندارد هواشناسی و ترافیک هوایی را مرور کنند،اما هم‌زمان نیـز باید حواسشان به یک عامل نسبتا غیرعادی نیـز باشد:جدول جزر و مد! یکی از سه باند فرود بارا،باند فرود صدفی شکلی که با نام Traigh Mhor شناخته میشود،در شرایط مدی شدید زیر آب می‌رود.
 
گزارش تصویری از صعب‌العبورترین فرودگاه‌های دنیا
 
 
فرودگاه کورچویل،فرانسه: 2008 متر بالاتر از سطح دریا،این باند فرود صخره‌ای در کوه‌های آلپ جایی است که سکانس افتتاحیه فیلم«همیشه فردایی هست»جیمز باند از اینجا آغاز میشود. مطابق مقررات،شما برای فرود روی آن تنها یک بار فرصت دارید. اگر شما این فرصت را از دست بدهید، شانس دومی ندارید و باید جای دیگری را برای فرود پیدا کنید.
 
گزارش تصویری از صعب‌العبورترین فرودگاه‌های دنیا
 
 
فرودگاه اسوالبارد،نروژ:تابلوهای راهنما در فرودگاه اسوالبارد به مقصدهایی در سراسر دنیا اشاره میکنند که همگی در جنوب جزایر اسوالبارد نروز واقع شده‌اند.این فرودگاه که در نزدیکی لانگیربین واقع شده است،شمالی‌ترین فرودگاه تجاری دنیااست و به نوعی خانه تمام مخاطرات آب و هوایی در بالای مدار قطبی به شمار می‌رود.
 
گزارش تصویری از صعب‌العبورترین فرودگاه‌های دنیا

باند فرود ماتکین،لسوتو:مسافران در اینجا با یک سقوط احتمالی از ارتفاع 610 متری روبه‌رو هستند،رخدادی که چندان هم غیرمعمول نیست.طول این باند پرواز تنها 396 متر است و به همین دلیل بسیاری از خلبانان فضای کافی برای برخاستن از روی زمین در اختیار ندارند. در نتیجه آنها از روی صخره به پایین می‌پرند و عملیات برخاستن از روی زمین را در حین سقوط انجام می‌دهند!

 منبع:khabaronline.ir
 




:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : Bahram
ت : یک شنبه 14 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com