آنچه توفان شرقی بر سر آمریکا آورد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




توفان سندی که ابتدا توفان استوایی بود و حالا به یک ابر توفان تبدیل شده،ساعت هشت شب به وقت محلی(چهار و نیم صبح به وقت تهران)به خاک آمریکا و ایالت نیوجرسی رسید.سرعت وزش بادهای ناشی ازتوفان در لحظه ورود به خاک ایالت نیوجرسی،حدود ۱۲۹کیلومتر بر ساعت بود. 
 
سایت تلویزیون دولتی انگلیس اعلام کرد؛پیش بینی شده که این توفان بر زندگی حدود۶۰ میلیون نفر اثر می‌گذارد.تا به حال بیش از یک میلیون نفر خانه‌هایشان برق ندارد و به صد‌ها هزار نفر گفته شده که خانه‌هایشان را ترک کنند.وسایل حمل و نقل عمومی هم در شهرهای شرقی آمریکا در روز دوشنبه تعطیل بودند و سه شنبه هم قرار نیست که کار کنند. 
 
درشهر«آتلانتیک سیتی»در ایالت نیوجرسی ۳۰هزار نفر از شهروندان این شهر از خانه‌هایشان تخلیه شدند.شهر تقریبا زیر آب است.در شهر نیویورک و در جزیره منهتن،از ۳۷۵ هزار نفر از مردم خواسته شده تا خانه‌هایشان را ترک کنند،رودخانه‌های اطراف منهتن،طغیان کرده و آبشان وارد خیابان‌های شهر شده است.مهم‌ترین شرکت تامین انرژی نیویورک،برق حدود ۶ هزار و پانصد نفر از مشترکان را قطع کرده تا توفان آسیب بیشتری به مردم وارد نکند.سازمان ملل متحد و بورس نیویورک هم اعلام کرده‌اند که در روز سه شنبه تعطیل هستند. 
 
تجار و مردم عادی از کارولینای شمالی تا نیویورک باید منتظر خاموشی‌های چند ساعته و یا حتی چند روزه باشند و با وجود ماه کامل در آسمان،امواج بلندی با ارتفاع سه تا پنج متر از نیوجرسی تا نیوانگلند در جنوب امریکا را در هم می‌کوبند.«تام کینس»،یکی از هوا‌شناسان ارشد در سایت «اکیوودر» میگوید:«این طوفان مثل ستاره دنباله دار هالی است و هر کسی شاید یک بار شانس دیدنش را در طول زندگی داشته باشد.» 
 
مردم نه؛ رئیس‌جمهور بعدی آمریکا را «سندی» تعیین می‌کند
 
باراک اوباما،رئیس جمهوری آمریکا و میت رامنی رقیب او درانتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا هر دو سفرهای انتخاباتی خود را متوقف کرده‌اند.انتخابات سه شنبه هفته دیگر برگزار می‌شود و هر دو رقیب این روزهای باقی مانده را برای تبلیغات آخر خود کنار گذاشته بودند.اوباما که در فلوریدا شهر به شهر می‌رفت و برای مردم سخنرانی میکرد،روز یکشنبه سفر خود را نیمه کاره گذاشت و به واشنگتن بازگشت تا از نزدیک بحران را مدیریت کند. 
 
تحلیلگران سیاسی در آمریکا می‌گویند که اگر او بتواند مدیریت خوبی از خود نشان دهد به انتخاب شدنش کمک می‌کند.در پایتخت آمریکا هم مانند نیویورک،بالتیمور،فیلادلفیا و بوستون، حمل و نقل عمومی تعطیل شده است.حدود ۱۴هزار پرواز در آمریکا لغو شده است و حرکت قطار‌ها هم در شمال شرقی آمریکا به تاخیر در آمده است. 
 
روایت مردم از بلای تاریخی در آمریکا
 
مجله مشهور «تایم» در صفحه شبکه اجتماعی «اینستاگرام»،اقدام به انتشار تصاویر ارسالی مردم ایالات متحده از وضعیت فعلی مناطق مسکونی خود و اوضاع بهم ریخته این مناطق بر اثر طوفان «سندی» زده است؛تصاویری که با موبایل گرفته شده‌اند و کیفیت مناسبی ندارند اما به خوبی می‌توانند اوج وخامت اوضاع در این کشور را نشان دهند.
 

شاید بد نباشد تا مقامات کاخ سفید هم نگاهی به این عکس‌ها بیندازند یا حتی مسئولان مجله تایم،آن‌ها را برای نشانی پست الکترونیک ساکنین ساختمان زیبای واشنگتن بفرستند تا بلکه اندکی از بودجه سرسام‌آور نظامی این کشور که برای حمله به کشورهای دیگر در جهان صرف می‌شود،به داخل آمریکا بیاید و خرج صدمات و آسیب‌دیدگی تاریخی مردم این کشور شود.

کد خبر:141738





:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : سه شنبه 9 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com