توسعه مسجدالنبی؛بهانه عربستان برای تخريب آثار اسلامی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)به نقل از پايگاه اطلاع‌ رسانی«عدن الغد»،

روزنامه انگليسی اينديپندنت درگزارشی باعنوان«عربستان تاريخ اسلام رابا بلدوزر نابود می‌كند» آورده است:برنامه توسعه مسجد النبی(ص)در مدينه منوره كه پس از پايان موسوم حج امسال آغار میشود،با هدف ساخت يک مسجدبزرگ با گنجايش يک ميليون و ششصد هزارنمازگزار اجرا خواهد شد.

اين روزنامه می‌افزايد:اين برنامه مدافعان آثار باستانی و فعالان ديگر در عربستان را نگران كرده است، زيرا اين طرح كه تا غرب مسجد النبی(ص)پيش می‌رود،تعدادی از اماكن تاريخی اسلامی را تخريب می‌كند.

براساس گزارش اينديپندنت،در غرب مسجدالنبی(ص) مقبره رسول گرامی اسلام(ص) و خليفه اول و دوم(ابوبكر و عمر) وجود دارد و در اين برنامه هيچ طرحی برای صيانت و حفاظت از اين آثار وجود ندارد.

مدافعان آثار باستانی كه نگران اجرای اين طرح در مكه مكرمه هستند،اعلام كردند:عربستان تاكنون آثار ارزشمند زيادی را برای ساخت هتل‌های بزرگ،برج‌ها و مراكز تجاری از بين بـرده است.

بنابر گزارش اينديپندنت،مركز مطالعات«خليج فارس»در«واشنگتن» نيز تأكيد كرده است:طی 20 سال اخير 95 درصد آثار اسلامی در مكه و مدينه كه هزار سال قدمت دارند،تخريب شده است.

در اين گزارش تأكيد شده است:سفارت سعودی در لندن و وزارت امور خارجه عربستان هيچ پاسخی به سؤال‌های روزنامه اينديپندنت در اين خصوص نداده‌اند.

 

خبرگزاری قرآنی ایران

شماره‌ خبر :1127052




:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : شنبه 6 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com