یادی از قهرمان لشكر انصار،اسطوره همدانی‌ها


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 

در این یادواره علاوه بر بیان خاطراتی از شهید چیت‌سازیان و شهدای واحد اطلاعات عملیات از کتاب «آن روز سه‌و‌نیم بعد‌از ظهر» كه به خاطرات «مهدی صمدی صالح» اختصاص دارد رونمایی شد.

کتاب«آن روز سه‌و‌نیم بعد‌ازظهر»را انتشارات«سوره مهر»به قلم«سیدسعید غیاثیان»و در 310 صفحه چاپ کرده است.

"علی چیت سازیان" قهرمان اسطوره‌ای واحد اطلاعات عملیات لشكر انصار الحسین است كه با وجود گذشت‌ سالها از شهادت او مردم همدان همچنان مهربانی‌ها و محبت‌های او را بعنوان الگوی مردانگی برای هم بازگو می‌كنند.

یادی از قهرمان مردم همدان

 

چیت سازیان در سال 1341 در همدان دیده به جهان گشود.او علاقه زیادی به ورزش های رزمی داشت و بعنوان ورزشكاری مطرح در این زمینه شناخته می‌شد،با فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشكیل ارتش بیست میلیونی از طریق هنرستان وارد بسیج شد ودرپادگان آموزشی قدس همدان آموزشهای نظامی را گذراند.

هوش و ذكاوت او در كسب فنون نظامی به قدری بـود كه در مدت كوتاهی به عنوان فرمانده نیروهای آموزشی انتخاب شد.بعد از آن او فرمانده مرکز آموزش نظامی شد.نیروهایی كه توسط شهید چیت‌سازان آموزش دیده اند بالغ بر چندین هزار نفر هستند.

با شروع جنگ تحمیلی و تجاوز دشمن بعثی به خاک مقدس جمهوری اسلامی اوکه شوق زیادی برای رفتن به مناطق جنگی داشت،با تشكیل وقبول فرماندهی گردان انصار الحسین
(ع) و به عهده گرفتن مسئولیت آموزش جنگهای كوهستانی در این گردان به همراه شهیدان بزرگواری مانند برادران بهادر بیگی به منطقه عملیاتی رفت.

در عملیات مسلم بن عقیل با اینكه بیش از17 سال سن نداشت 140 نفر از نیروهای بعثی را كه به اسارت رزمندگان اسلام در آمده بودند از داخل خاک عراق به پشت جبهه انتقال داد و شهامت  و شجاعت خود را به اثبات رساند.

كی بود رفت مندلیه،عكس امام را به دیوار شهر عراق چسباند؟

یكی از همرزمان شهید چیت‌ساز در بیان یكی از خاطرات آن شهید میگوید:قصه شیرین کاری و جسارت علی در آتش زدن نخلستان های حاشیه شهر مندلیه رسیده بود به حاج همت.شهید همت ازمن پرسید:

«اون که می گن رفته تـوی شهر مندلی و عکس امام رو زده در و دیوار شهر کیه؟»

گفتم:«یه فرمانده گروهان از گردان کمیل به اسم علی چیت ساز

گفت:«براش تـوی تیپ 27 یه کار دارم

گفتم:«حتماً می دونی که همدان قراره یه تیپ مستقل داشته باشه؛علی رو برا مسئولیت اطلاعات عملیات اون تیپ انتخاب کردم.» همین هم شد.

علی،جوان نـوزده ساله شد فرمانده اطلاعات عملیات تیپ انصارالحسین!

فرماندهی اطلاعات عملیات لشكر انصار در 19 سالگی

با تشكیل لشکر انصارالحسین(ع) كه از نیـروهای داوطلب همدان تشكیل شده بود،علی چیت سازیان به عنوان فرمانده اطلاعات و عملیات این یگان برگزیده شد و بعد از آن در بیشتر عملیات‌ هایی که از سوی رزمندگان اسلام برای مقابله با متجاوزان صورت می گرفت،شرکت کرد.از جمله عملیات والفجر2،والفجر 5،والفجر8 و...او چندبار در این عملیات مجروح شد اما هر بار با جدیتی بیشتـر و عزمی راسخ تر به جبهه بر می گشت.

چیت سازیان درعملیات كربلای 4و5 به عنوان فرمانده محور عملیاتی لشکر انصارالحسین(ع)در كنار مبارزانی كه بسیاری از آنها را خود آموزش داده بود ایستاد و جنگید.

سرانجام این سردارملی و سرباز فداکار در روز چهارم آذر 1366در حین انجام یک مأموریت گشت شناسایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و خانواده چیت سازیان كه قبل از او فرزند دیگری را نیز فدای این نظام و این كشور كرده بود،بر سر در آن خانه قدیمی در همدان عكس دو شهید را بیاویزد.

 




:: موضوعات مرتبط: دفاع مقدس , ,
:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : دو شنبه 1 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com