خريد و فروش كاخ در شمال تهران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




خريد و فروش كاخ شايد در زمانه فعلی،آن هم در شهری مثل تهران كمی غيرقابل باور و رويايی به نظر بيايد.با اين حال اما بايد باور كنيد كه در همين تهرانی كه خريد يک مسكن ۷۰ متـری امـری بسيار بسيار دشوار به نظـر می آيد خـانه‌هايی در شمال شهر خـريد و فـروش   می شوند كه نمی توان بر آنها اسم «مسكن» گذاشت.



بنابر اين فروشنده‌ها و خريداران اينطور به اصطلاح مسكن‌ها هم از اين اسم فراری اند و املاكشان را به اسم كاخ خريد و فروش می كنند.بيشتر ما كاخ‌ها را يا در فيلم‌های تاريخی ديده‌ايم و يا در بازديدهای عمومی از كاخ‌هايی كه اكنون تبديل به موزه شده‌اند نگاهی به آنها انداخته‌ايم.



غافل از اينكه اكنون در مناطق شمالی شهر از جمله نياوران كاخ‌هايی نوساز و به‌روز در حال ساختند.البته بازديد از اين خانه‌ها به سادكی بازديد از كاخ‌ موزه‌ها نيست زيرا قبل از ورود به آنها بايد ثابت كنيد كه پول خريد آنرا خواهيد داشت.آگهی اين كاخ‌ها را میتوان در سايت‌های مجاز و يا بنرهای تبليغاتی خيابان در شمال شهر مشاهده كرد.




آنطور كه مشاهدات نشان میدهد اين كاخ‌ها توسط سازنده‌هايی گردن كلفت و سرمايه‌دار ساخته میشود كه گاهی به رانت‌های خاص دسترسی دارند.نكته دومی كه بايد به آن توجه داشت اين است كه برخی از اين كاخ‌ها بر اساس نرخ دلار فروخته میشوند و نرخ‌های ريالی برای آنها آنچنان معنايی پيدا نمی كند.دليل فروشنده‌ها هم برای فروش كاخ‌ها براساس نرخ دلار اين است كه بسياري از مصالح و مبلمان اين خانه‌ها از كشورهای خارجی و به صورت مستقيم وارد شده‌‌اند و نمی توان به راحتی برای آنها قيمت ريالی در نظر گرفت. نمونه‌ای از اين كاخ‌ها كه اكنون شرح داده‌ شد در محله نياوران تهران قرار دارد.اين ساختمان به گفته سازنده آن ۷ طبقه است و هر طبقه آن ۲ واحد دارد.اين واحدها ۲۴۰متری هستند و به گفته فروشنده ديدی منحصر به فرد دارند.البته آنچنان مشخص نيست كه كاخی ۷ طبقه در نياوران چگونه میتواند ديدی منحصر به فرد بر تهران داشته باشد.چون تهران نه دريا و جنگلی دارد و نه از فراز كاخی ۷ طبقه میتوان چشم‌اندازی از تهران مشاهده كرد.




از سوی ديگر اين كاخ مجهز به استخر بزرگسالان و استخر كودكان است.همچنين لابی مجللی دارد كه از خصوصات منحصر به فرد آن میتوان به سقف بسيار بلندش اشاره كرد.صاحب اين ملک كه خود آنرا كاخ خطاب میكند می گويد كه تمام امكانات و مصالح اين خانه خارجی و وارداتی هستند و از ابزارآلات و مبلمان نامرغوب به هيچ عنوان در آن استفاده نشده است.

او عنوان میكند كه اگر قيمت هر متر از واحدهای كاخ را از دلار به ريال تبديل كند برای خريد هر متر آن بايد ۱۶ تا ۱۷ ميليون تومان پول هزينه شود.يعنی برای خريد هر واحد ۲۴۰ متری بايد به فروشنده ۳ ميليارد و ۸۴۰ ميليون تومان و برای کل آن باید بیش از 53 میلیارد تومان پرداخت كرد.

 اقتصادآنلاین




:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : پنج شنبه 27 مهر 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com