کشف نسخه‌ای هيجان‌انگيز از قــرآن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 

سودای پيدا کردن نسخه‌های خطی،اصيل و قديمی از کتب مختلف،بخصوص کتب مقدس دينی،آنچنان قوی است که بسياری را به اين شهر و آن شهر و حتی اين کشور و آن کشور  می کشاند.نسخه‌شناسان بسيار ی در کشورهای مختلف هستند که عمر خود را برای يافتن نسخه‌های منحصر‌به فرد می گذرانند و ثمره زندگی آنان همان نسخه‌هايی است که می يابند.

اين کار برای آنان جدای از ماجراجويی و هيجان،ممکن است درآمدهای زيادی هم به همراه داشته باشد؛چرا که وقتی به نسخه‌ای منحصر به فرد دست يابند،میتوانند آن را به قيمت‌هايی بسيار نجومی بفروشند يا با سپردن به‌ موزه‌ای،برای خود شهرتی دست و پا کنند.حالا تصور کنيد يک جوان يمنی در ميان کوه‌های جنوب شهر «الضايع» غاری می بيند و در آن غار يک نسخه قديمی از قرآن کريم را پيدا میکند که متعلق به سال 200 هجری قمری است؛آن طور که پايگاه خبری المنار نوشته اين قرآن که در شرايط موميايی قرار گرفته بود،دارای يک جلد چرمی است و حروف اين نسخه قديمی از قرآن بدون نقطه است.

در صفحه اول اين نسخه از قرآن کريم نوشته است:«نوشته شده به دست الفقر الی الله 200 هجری» که نشان میدهد اين نسخه قرآن قديمی ترين نسخه از کلام‌الله مجيد است.تحقيقات اوليه هم نشان میدهد اين نسخه واقعی و اصيل است و آنچه که در آن نوشته شده است، صحت دارد.همچنين گفته شده در کنار اين نسخه از قرآن کريم يک قبضه شمشير برنجين وجود داشته که روی آن به خط عربی نوشته شده «ذی الفقار».جالب است که بسياری به اين جوان يمنی پيشنهاد خريد اين نسخه از قرآن کريم را داده‌اند که يکی از اين پيشنهادها 12 ميليون ريال يمنی معادل 56 هزار دلار بوده است که البته وی اين پيشنهاد را رد کرده است.

حالا يافتن اين نسخه در صورتیکه اصيل بودن و قدمتش محرز شود،مباحث مربوط به نسخه‌های يافت شده از قرآن کريم در طول تاريخ را هيجان‌ انگيزتر می کند.


جام جم 

 





:: موضوعات مرتبط: تاریخی , ,
:: بازدید از این مطلب : 511
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : پنج شنبه 27 مهر 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com