مهار افسردگی با خوراکی های خوشمزه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 
هر یک از افراد در زندگی روزمره خود با نشیب و فرازهای احساسات روبرو هستند،مثل شادی و غم،رضایت و دلسردی،خنده و گریه.بعضی اوقات رفتاری که از ما سر میزند،مطابق با موقعیتی است که در آن قرار گرفته ایم و چنین رفتاری طبیعی است.

مثلاً اگر با فوت یکی از اقوام و خویشان غمگین شویم، طبیعی است.یا اگر دانش آموزی سخت کوش و درس خوان،در امتحان با نمره خوبی قبول شود و در اثر آن خوشحال و راضی باشد، طبیعی است یا اگر فردی جویای کار،بتواند شغل مناسبی پیدا کند و در اثر آن خوشحال شود، طبیعی است.بروز افسردگی در افراد مختلف،متفاوت است و هر فردی با هر سنی و در هر موقعیتی میتواند دچار افسردگی شود.

آمار نشان میدهد زنان کمی بیشتر از مردان مستعد ابتلا به افسردگی هستند.شیوه زندگی، رفتار فرد و نوع ارتباط با دیگران در بروز افسردگی مؤثر هستند.یک متخصص تغذیه با اشاره به تأثیر ویتامین‌ها و املاح بر روی خلق وخوی افراد،خاطرنشان کرد:یکی از عناصری که برای آن خاصیت ضدافسردگی ذکر شده است،عنصر روی است.

دکتر رضا امانی اظهار کرد:‌

غذایی که موجب افسردگی شود وجود ندارد و تا به حال در هیچ منبعی،این نوع غذا ذکر نشده است،ولی غذاهایی هستند که می‌تواننددر رفع افسردگی کمک کنند،البته این مواد نمی‌توانند جایگزین دارو شوند و فرد افسرده حتماً ‌باید به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرد.

امانی تصریح کرد:‌

یک بررسی که روی دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شد، نشان داد:افرادی که دچار افسردگی هستند معادل نیمی از سطح سرمی و دریافت غذایی روی افـراد سـالم را دارند و این اثبات میکند که روی میتواند در پیشگیری از افسـردگی نقش داشته باشد.

خوردن غذاهای پرکربوهیدرات(نان گندم سبوس دار،ذرت بلالی و برنج قهوه ای) باعث کاهش افسردگی میشود.این غذاها باعث میشود که تولید سروتونین در مغز زیاد شود و حالت نشاط ایجاد کند و جلوی افسردگی را بگیرد.

امانی گفت:‌

در کنار این غذاها استفاده از کاکائوی تلخ یا تیره اثر ضدافسردگی زیادی دارد که دلیل تمایل خانم‌ها به مصرف کاکائو نیـز اثر خوشایند آن پس از مصرف است.

وی افزود:

غنی‌ترین منبع روی صدف است که در تغذیه ما جایی ندارد و پس از آن گوشت ها و مغزها و آجیل می‌توانند منابع مناسبی باشند.در کل،توجه به تغذیه صحیح،آسان ترین و نخستین مرحله اساسی بهبود افسردگی است.

برای درمان یک شخص افسرده،در مرحله ی اول باید وضعیت غذایی او را بررسی کرد.

در حالیکه اکثر پزشکان این کار را نمی کنند.

همیشه باید مقدار قندخون را در حد ثابت و مشخصی نگه داشت و از افت یا افزایش قندخون جلوگیری کرد.همچنین غذاهای غنی از ویتامین های گروه B را در برنامه غذایی روزانه خود مصرف کرد.

 




:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 984
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : دو شنبه 24 مهر 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com