خانواده به سبک فرهنگ غرب؛


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



براساس آمارهای دو الی سه دهه گذشته،در آمریکا تا سال 1988 از هر سه ازدواج یکی به طلاق انجامیده و در این نسبت در سال 1989 به دو سوم رسیده است.در سال 1980 بیش از 40 درصد کودکان سوئدی از مادران بی شوهر متولد شده اند و در فرانسه نیز تا سال 1986 این آمار در حدود 50 درصد بوده است.در سال 1989 یک میلیون کودک آمریکایی از مادرانی متولد شده اند که هرگز ازدواج نکرده اند و در فرانسه نیز به ترتیب 27 و 26 درصد مردان 30 تا 40 سال و زنان 30 تا 34 سال تنها زندگی می کنند.

این آمارها نمونه بسیار مختصری از وضع گسستگی خانواده در جهان غرب در سه دهه گذشته است که تصور آن ها در جامعه امروز نیز تکان دهنده است.اما آمارها در سال های ابتدایی قرن 21 بسیار تکان دهنده تر از این است.

براساس آمار وزارت بهداشت آمریکا در سال 2007، 63 درصد جوانانی که اقدام به خودکشی میکنند،ازخانواده های بدون پدر و تک والدی هستند.85 درصد کودکان بااختلالات و ناهنجاری های رفتاری و 90 درصد کودکان بی خانمان و فراری نیز نیز مربوط به همین خانواده هاست.80 درصد از افرادی که در بزرگسالی به متجاوز و خشن تبدیل میشوند،در کودکی در خانواده های بدون پدر رشد یافته اند و 85 درصد کودکان بزهکار و زندانی نیز از داشتن کانون خانواده و یکی از والدین محروم بوده اند.

«از سال 1960 تا 1990 تولدهای نامشروع در آمریکا 400% افزایش یافته است.در ابتدای قرن 21 از هر دو کودک آمریکایی یکی نامشروع به دنیا می آید،80 % مادرانی که این فرزندان را به دنیا می آورند گرفتار فقر می شوند.در آمریکا روزانه 1300 کودک نامشروع به دنیا می آید و 1100 جنین نیز سقط می شوند».

به گزارش مشرق،در آمریکا نسبت به سالهای گذشته تعداد کودکان متولد شده از زوج های ازدواج نکرده،شش برابر شده، به طوری که تقریباً از هر سه کودک متولد شده یکی حرام زاده است...!


تقریبا از هر سه کودک آمریکایی یکی نامشروع است

تعداد کودکانی که در خانواده‌های تک والدی بزرگ می‌شوند همچنان رو به رشد است.این امر در آفریقا،اروپا،آمریکای لاتین،آمریکای شمالی و اقیانوسیه بیشترین شیوع و در آسیا و خاورمیانه کمترین شیوع را دارد.با این که شکل‌گیری این گونه خانواده‌ها در کشورهای غربی به امری عادی تبدیل شده،هم فرزندان و هم والدین با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

در این گونه خانواده‌ها فشار بیشتری بر روی والد است تا به تنهایی از پس وظایف مالی و تربیتی‌اش برآید.بسته به شرایط،این عدم تعادل گاهی منجر به خلل در انجام وظایف تربیتی می‌شود که می‌تواند مشکلات اجتماعی متعددی هم برای فرزندان و هم برای والد در پی داشته باشد.کودکانی که در کنار پدر و مادر بزرگ می‌شوند دارای مزایای مالی و تحصیلی بیش‌تری هستند.تأثیرات خانواده تک والدی برروی رفتار کودک میتواند بسیار گسترده باشد و حوزه‌های مختلفی از زندگی،از دستاوردهای تحصیلی تا رفتارهای اجتماعی، را دربرگیرد.

 

 

دلایل شکل گیری خانواده های تک والدی و رواج زندگی بدون ازدواج

زمانی مرگ شایع‌ترین دلیل شکل‌گیری خانواده‌های تک والدی بود.ابتلا به بیماری،فوت مادر هنگام زایمان و وقوع جنگ منجر به از دست رفتن یکی از والدین می‌شد.اما امروزه با پیشرفت در علم پزشکی و بهبود شرایط بهداشتی میزان مرگ و میر در افرادی که در سنین باروری هستند به شدت کاهش یافته است و جای مرگ را عواملی چون طلاق،خیانت هریک از طرفین،روابط نامشروع و بارداری های ناخواسته، ترک خانواده از سوی مرد پس از بارداری زن و...گرفته است.

طلاق

با توجه به نرخ 50 درصدی طلاق در آمریکا، در سال 2009 چیزی حدود 1 میلیون کودک یکی از والدین خود را از دست دادند.احتمال ابتلای فرزندان طلاق به افسردگی در بزرگسالی هفت برابر بیشتر از همسالانشان که در خانواده‌های معمولی بزرگ شده‌اند گزارش شده است.

سن  ازدواج

زنان

مردان

زیر 20 سال 

27.6%

11.7%

 20 تا 24 سال

36.6%

38.8%

25 تا 29 سال

16.4%

22.3%

30 تا 34 سال

8.5%

11.6%

35 تا 39 سال

5.1%

6.5%

سن ازدواج زنان و مردان آمریکایی که زندگیشان به طلاق ختم شده است

جدایی پدر و مادر بسته به سن فرزندان آثار متفاوتی در پی دارد

- کودکان 2.5 تا 6 سال اغلب خود را مقصر این جدایی تلقی می‌کنند و همواره از این می‌ترسند که والد موجود نیز آن‌ها را طرد کند.دچار سردرگمی می‌شوند و خیال‌پردازی‌هایی درباره آشتی پدر و مادرشان دارند.نمی‌توانند به راحتی احساساتشان را ابراز کنند.دخترها و پسرها به مشکلات متفاوتی در نتیجه طلاق پدر و مادر دچار می‌شوند.در سال‌های بعد رابطه‌ نزدیکی با والدشان برقرار می‌کنندو نسبت به والد غایبشان احساس خشم خواهند داشت.

- کودکان 7 تا 12 سال اغلب ناراحتی،ترس و عصبانیت خود را ابراز می‌کنند.کمتر خودشان را مقصر می‌دانند.قادرند از محیط خارج از خانواده حمایت جلب کنند.بهتر است کودکان در این سن با والد همجنس خود باشند.در سال‌های بعد دچار افت تحصیلی می‌شوند و نمی‌توانند به خوبی با همسالان خود ارتباط برقرار کنند.



:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 708

|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : دو شنبه 17 مهر 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com