نعمت وجود حرم امام رضا(ع) در ايران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




لذا كرامات از ضريح آن حضرت بيشتر از ضريح امام حسين عليه السّلام ظاهر مى ‏شود. بنابراين،ايرانى ‏ها بايد نعمت حرم حضرت امام رضا عليه السّلام را كه زيارت آن برايشان فراهم است،مغتنم بشمارند.

آداب زيارت و تشرف به حرم

زيارت شما قلبی باشد.در موقع ورود اذن دخول بخواهيد،اگر حال داشتيد به حرم برويد.هنگامی كه از حضرت رضا عليه السلام اذن دخول مي‏طلبيد،بگوييد:«أ أدخل يا حجة الله؟ ای حجت خدا،آيا وارد شوم؟»

به قلبتان مراجعه كنيد و ببينيد آيا تحولی در آن به وجود آمده و تغيير يافته است يا نه؟ اگر تغيير حال در شما بود،حضرت عليه السلام به شما اجازه داده است.اذن دخول حضرت سيدالشهداء عليه السلام گريه است،اگر اشک آمدامام حسين عليه السلام اذن دخول داده اند و وارد شويد.

اگر حال داشتيد به حرم وارد شويد.اگر هيچ تغييری در دل شما بوجود نيامد و ديديد حالتان مساعد نيست،بهتر است به كار مستحبی ديگری بپردازيد.سه روز روزه بگيريد و غسل كنيد و بعد به حرم برويد و دوباره از حضرت اجازه ورود بخواهيد.

زيارت امام رضا عليه السلام از زيارت امام حسين عليه السلام بالاتر است،چرا كه بسياري از مسلمانان به زيارت امام حسين عليه السلام می روند.ولی فقط شيعيان اثنی عشری به زيارت حضرت امام رضا عليه السلام می آيند.

بسياری از حضرت رضا عليه السلام سؤال كردند و خواستند و جواب شنيدند،در نجف،در كربلا، در مشهد مقدس،كسی مادرش را به كول می گرفت و به حرم می برد.چيزهای عجيبی را می ديد.

ملتفت باشيد! معتقد باشيد! شفا دادن الی ما شاءالله! به تحقق پيوسته.يكي از معاودين عراقی غده ای داشت و می بايستی مورد عمل جراحی قرار می‏ گرفت.خطرناک بود،از آقا امام رضا خواست او را شفا بدهد،شب حضرت معصومه عليها السلام را در خواب ديد كه به وی فرمود:

«غده خوب مي‏شود.احتياج به عمل ندارد»! ارتباط خواهر و برادر را ببينيد كه از برادر خواسته خواهر جوابش را داده است.

همه زيارتنامه ‏ها موردتأييد هستند.زيارت جامعه كبيره را بخوانيد.زيارت امين الله مهم است.قلب شما بخواند.با زبان قلب خود بخوانيد. لازم نيست حوائج خود را در محضر امام عليه السلام بشمريد.حضرت عليه السلام می‏ دانند! مبالغه در دعاها نكنيد! زيارت قلبی باشد.امام رضا عليه السلام به كسيی فرمودند: «از بعضی گريه ‏ها ناراحت هستم »!

يكی از بزرگان مي‏گويد،من به دو چيز اميدوارم:اولاً قرآن را با كسالت نخوانده ام.بر خلاف بعضی كه قرآن را آنچنان میخوانند كه گويی شاهنامه مي‏خوانند.قرآن كريم موجودی است شبيه عترت.

ثانياً در مجلس عزاداری حضرت سيد الشهداء گريه كرده‏ ام.

حضرت آيت ‏الله العظمی بروجردی رحمه الله مبتلا به درد چشم شدند،فرمودند:«در روز عاشورا مقداری از گِلِ پيشانی عزاداری امام حسين عليه السلام را بر چشمان خود ماليدم،ديگر در عمرم مبتلا به درد چشم نشدم و از عينك هم استفاده نكردم»!

زیارت امام زمان(عج) از امام رضا(ع)

كسی وارد حرم حضرت رضا عليه السلام شد،متوجه شد سيدی نورانی در جلوی او مشغول خواندن زيارتنامه می ‏باشد،نزديک او شد و متوجه شد كه ايشان اسامی معصومين  سلام الله عليهم را يكک يک با سلام ذكر می‏ فرمايند.هنگامی كه به نام مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشريف رسيدند سكوت كردند! آن كس متوجه شد كه آن سيد بزرگوار خود مولايمان امام زمان سلام الله عليه و ارواحنا له الفداء می‏ باشد.

در همين حرم حضرت رضا عليه السلام چه كراماتي مشاهده شده است.كسی در رؤيا ديد كه به حرم حضرت رضا عليه السلام مشرف شده و متوجه شد كه گنبد حرم شكافته شد و حضرت عيسی و حضرت مريم عليهما السلام از آنجا وارد حرم شدند.تختی گذاشتند و آن دو بر آن نشستند و حضرت رضا عليه‏السلام را زيارت كردند.

روز بعد آن كس در بيداری به حرم مشرف گرديد.ناگهان متوجه شد حرم كاملاً خلوت می باشد! حضرت عيسی و حضرت مريم عليهما السلام از گنبد وارد حرم شدند و بر تختی نشستند و حضـرت رضا عليه السلام را زيارت كردند.زيارت نامه میخواندند.همين زيارت نامه معمولی را میخواندند! پس از خواندن زيارتنامه از همان بالای گنبد برگشتند.دوباره وضع عادی شد و قيل و قال شروع گرديد حال آيا حضرت رضا عليه السلام وفات كرده است؟

حرف آخر اينكه:عمل كنيم به هر چه مي‏دانيم.احتياط كنيم در آنچه خوب نمي‏دانيم.با عصای احتياط حركت كنيم.»

چه كنيم كه معرفت به نورانيّت ائمّه عليهم السّلام نصيبمان گردد؟

درآيه شريفه«ثُمَّ أَوْرَثْنَا الْكِتَـبَ الَّذِينَ اصْطَفَيْنَا مِنْ عِبَادِنَا فَمِنْهُمْ ظَالِمٌ لِّنَفْسِهِ»(سوره ى فاطر/ ۳۲)؛ (سپس كتاب را به ارث بندگان برگزيده ى خود گذاشتيم،ولى برخى از بندگان به خود ستم مى كنند.)مراد از «مِنْهُمْ ظَالِمٌ لِّنَفْسِهِ»كسى است كه معرفت ائمّه عليهم السّلام را نداشته باشد.

امّا اين كه چه كنيم كه معرفت به نورانيّت ائمّه عليهم السّلام نصيبمان گردد بعداز نمازها بخوانيم و بخواهيم:

«أَللَّهُمَّ،عَرِّفْنى نَفْسَکَ،فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِيَّکَ.أَللَّهُمَّ،عَرِّفْنى رَسوُلَکَ،فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسوُلَکَ،لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ.أَللَّهُمَّ،عَرِّفْنى حُجَّتَکَ،فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَکَ،ضَلَلْتُ عَنْ دينی.»؛(خدايا،خودت را به من بشناسان،وگرنه نخواهم توانست پيامبرت را بشناسم.بار خدايا، رسولت را به من بشناسان،وگرنه نخواهم توانست حجّتت را بشناسیم...)




:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 620
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : چهار شنبه 12 مهر 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com