عصمت حضرت معصومه(س)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



بر اساس روایتى كه مرحوم سپهر در «ناسخ‏» از امام رضا(ع)روایت كرده،لقب «معصومه‏» را به حضرت معصومه،امام هشتم‏ اعطا كرده ‏اند.

طبق این روایت امام رضا(ع) فرمود:

«من زار المعصومه بقم كمن زارنى‏» «هركس حضرت معصومه را در قم زیارت كند،همانند كسى است كه مرا زیارت كرده باشد.»این‏ روایت را مرحوم محلاتى نیز به همین تعبیر نقل كرده است.با توجه به این كه عصمت‏ به چهارده معصوم(علیهم السلام) منحصر نیست،بلكه همه پیامبران،امامان و فرشتگان معصوم هستند.و علت اشتهار حضرت رسول اكرم،فاطمه زهرا و امامان (علیهم‏السلام) به «چهارده معصوم‏» آن است كه آنها علاوه بر مصونیت از گناهان صغیره و كبیره،از «ترک اولى‏» نیز كه منافات با عصمت‏ ندارد،پاک و مبرا بودند.

مرحوم مقرم در كتابهاى ارزشمند:

«العباس‏» و «على الاكبر» دلائل عصمت‏ حضرت ابوالفضل و حضرت‏ على‏ اكبر(علیهماالسلام) را بر شمرده ‏است.و مرحوم نقدى در كتاب‏«زینب الكبرى‏» از عصمت‏ حضرت زینب سلام الله علیها سخن‏ گفته است.و مؤلف «كریمه اهلبیت‏» شواهد عصمت ‏حضرت معصومه(س) را بازگو نموده است.

و با توجه به این كه حضرت معصومه(س) نام شریفشان «فاطمه‏» است و در حال حیات به «معصومه‏» ملقب نبودند،تعبیر امام(ع) دقیقا به معناى اثبات عصمت است،زیرا بر اساس قاعده معروف:«تعلیق حكم به وصف مشعر بر علیت است‏» دلالت‏ حدیث‏ شریف بر عصمت آن بزرگوار بى ‏تردید خواهد بود.






:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 691
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Bahram
ت : جمعه 7 مهر 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com